Уміння слухати як важлива складова культури професійного спілкування

Abstract

У статті розглянуто основні аспекти ефективної професійної комунікації. Визначено роль слухання як важливого психологічного компоненту вербальної комунікації та одного із найголовніших показників культури професійного спілкування. Досліджено особливості володіння умінням слухати майбутніми фахівцями економічного профілю.
The article discusses the main aspects of effective professional communication. The role of listening as an important psychological component of verbal communication and one of the main indicators of the culture of professional communication is determined. The features of the ability to listen to future specialists in the economic field are studied.

Description

Citation

Ковальська Н. А. Уміння слухати як важлива складова культури професійного спілкування / Н. А. Ковальська, Д. І. Кравчук // Topical issues of the development of modern science: Abstracts of the 8th International scientific and practical conference. Publishing House “ACCENT”. – Sofia, Bulgaria, 2020. – Pp. 298-302.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By