Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11393
Title: Уміння слухати як важлива складова культури професійного спілкування
Other Titles: Listening skills as an important component of professional communication culture
Authors: Ковальська, Н.А.
Kovalska, N.
Citation: Ковальська Н. А. Уміння слухати як важлива складова культури професійного спілкування / Н. А. Ковальська, Д. І. Кравчук // Topical issues of the development of modern science: Abstracts of the 8th International scientific and practical conference. Publishing House “ACCENT”. – Sofia, Bulgaria, 2020. – Pp. 298-302.
Issue Date: 2020
Keywords: слухання
види слухання
уміння слухати
професійне спілкування
культура професійного спілкування
listening
types of listening
listening skills
professional communication
culture of professional communication
стаття
Abstract: У статті розглянуто основні аспекти ефективної професійної комунікації. Визначено роль слухання як важливого психологічного компоненту вербальної комунікації та одного із найголовніших показників культури професійного спілкування. Досліджено особливості володіння умінням слухати майбутніми фахівцями економічного профілю.
The article discusses the main aspects of effective professional communication. The role of listening as an important psychological component of verbal communication and one of the main indicators of the culture of professional communication is determined. The features of the ability to listen to future specialists in the economic field are studied.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11393
Appears in Collections:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.