Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13400
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСментина, Н.В.-
dc.contributor.authorSmentyna, N.-
dc.date.accessioned2021-10-12T19:51:57Z-
dc.date.available2021-10-12T19:51:57Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationСментина Н. В. Виноградарство як перспективний напрям розвитку агробізнесу / Н. В. Сментина // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – Одеса : ОНЕУ, 2021. – № 7-8 (284-285). – С. 123-129.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13400-
dc.description.abstractУ статті висвітлені аналітичні та прикладні аспекти функціонування галузі виноградарства як перспективного напряму агробізнесу. Проаналізовано сучасний стан галузі, визначені основні тенденції, які властиві обсягам виробництва продукції, динаміці урожайності, обсягам експорту та імпорту. Обґрунтовано перспективність світового ринку для українських виробників продукції. Доведено, що галузь виноградарства має нереалізований потенціал, що здатен своїм розвитком сприяти місцевому економічному піднесенню територіальних громад. Визначені проблеми, які стримують розвиток галузі та запропоновані першочергові завдання на національному рівні та рівні окремих суб’єктів господарювання. За результатами проведеного дослідження першочерговими стратегічними завданнями перспективного розвитку галузі визнано необхідність залучення капітальних інвестицій для впровадження сучасних інноваційних технологій охолодження, пакування, переробки й створення продукції з високою доданою вартістю, а також поглиблення коопераційних відносин між виробниками винограду.en_US
dc.description.abstractIntroduction. Viticulture remains a strategic branch of the agro-industrial complex of Ukraine, providing the population with valuable food products and processing industry with raw materials. Challenges of the modern globalization world, economic declines, structural changes in the proses of reforming an agricultural sector of the economy force to identify strategic objectives to increase the investment attractiveness of the industry, especially in small and medium-sized businesses. Given the importance of small and medium-sized businesses in the development of the local economy, there is a need to study the prospects of viticulture in the formation of local economic development. Purpose. The purpose of the study is to research of Ukrainian viticulture current state and to develop some proposals for the revival of viticulture and transformation into a promising area of agribusiness development in territorial communities Results. The article highlights the analytical and applied aspects of the functioning of the viticulture industry as a promising area of agribusiness. The current state of the industry has been analyzed, main trends in changes in production volumes, yield dynamics, export and import volumes have been determined. The prospects of the world market for Ukrainian producers have been substantiated. It has been proved that the viticulture industry has an unrealized potential that can contribute to territorial communities’ local economic growth. Problems that hinder the development of the industry have been identified and priorities have been proposed at the national level and at the level of individual business entities. The main of them are: setting up sales channels; choosing the right marketing policy and proper product advertising; search for potential investors and attracting investment in the industry; improving the quality of grapes and wine and promoting their own brands among consumers and others. Conclusions. According to the results of the study, the need for capital investment for the introduction of modern innovative technologies of cooling, packaging, processing and creation of high value-added products, as well as deepening cooperation between grape growers is recognized as a priority strategic task of long-term development of the industry.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherОдеський національний економічний університетen_US
dc.subjectвиноградарствоen_US
dc.subjectагробізнесen_US
dc.subjectурожайністьen_US
dc.subjectдодана вартістьen_US
dc.subjectкооперативні відносиниen_US
dc.subjectviticultureen_US
dc.subjectagribusinessen_US
dc.subjectyielden_US
dc.subjectvalue addeden_US
dc.subjectcooperative relationsen_US
dc.titleВиноградарство як перспективний напрям розвитку агробізнесуen_US
dc.title.alternativeViticulture as a prospective direction of agrobusiness developmenten_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.32680/2409-9260-2021-7-8-284-285-123-129-
Розташовується у зібраннях:Кафедра економіки, права та управління бізнесом
№ 7-8 (284-285)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
123-129.pdf677,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.