Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13571
Назва: Дуальність освіти як фактор модернізації сучасного суспільства
Інші назви: Duality of education as a factor of modernization of modern society
Автори: Балута, Т.П.
Baluta, T.
Бібліографічний опис: Балута Т. П. Дуальність освіти як фактор модернізації сучасного суспільства / Т. П. Балута // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2021. – №1. – С. 98-102.
Дата публікації: 2021
Видавництво: «Гельветика»
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.24195/spj1561-1264.2021.1.14
Ключові слова: дуальна освіта
кваліфіковані кадри
підприємництво
професійні стандарти
сучасна українська економіка
професійні компетенції
dual education
qualified personnel
entrepreneurship
professional standards
modern Ukrainian economy
professional competencies
Короткий огляд (реферат): Актуальність проблеми. У постіндустріальну епоху професійно-технічна освіта стає важливою складовою частиною розвитку підприємства, де персонал розглядається як головний фактор підвищення продуктивності виробництва. Сьогодні професійна українська освіта переживає кризу, яка проявляється в дефіциті кваліфікованої робочої сили, а також одночасно відбувається зростання незайнятого населення. Серед тем у сфері освіти, які активно обговорюються в Україні, особливе місце займає тема дуальної освіти і підготовки фахівців відповідно до всіх вимог сучасних підприємств. Вона безпосередньо пов’язана з економікою та якістю освіти. Пошук оптимального рішення передбачає всебічне вивчення досвіду інших країн, що реалізували модель дуального навчання. Метою статті є соціально-освітнє дослідження сутності та ролі дуальної освіти як фактору підвищення професійної підготовки трудових ресурсів. Методологічна основа дослідження зумовлена метою і завданнями роботи та характеризується застосуванням теоретичної викладки, аналізу і синтезу поставленої проблеми, прикладів розвинутих країн Європи, досвіду та аналогії, а також моделі підготовки фахівців зі специфікою та проблемами української економіки. Результати дослідження. Було зроблено висновок, що сучасна система дуальної освіти, яка впроваджується в нашій країні, дозволяє сподіватися на ліквідацію розриву між теорією і практикою в підготовці кваліфікованих кадрів. Двоїсте навчання – форма підготовки кадрів, яка комбінує теоретичне навчання в освітній організації і практичне – на виробничому підприємстві, де в учнів виробляються необхідні для конкретного виробництва професійні компетенції. Основний принцип дуальної системи навчання – це рівна відповідальність освітніх організацій і підприємств за якість підготовки кадрів. Для підприємства це – можливість підготувати собі кадри, скоротити витрати, передбачені на пошук і підбір працівників, їх перенавчання та адаптацію, можливість відібрати кращих випускників, оскільки за період практичного навчання їхні сильні та слабкі сторони стають очевидними. Для учнів це є шансом адаптуватися до реальних виробничих умов, розвинути вміння працювати в колективі, сформувати професійні компетенції і відповідальність, успішно працевлаштуватися за фахом після закінчення навчання. Держава ефективно вирішує завдання підготовки кваліфікованих кадрів для всієї економіки. Концепція дуальної освіти передбачає рішення багатьох задач: вивчення досвіду дуальної освіти в країнах, де вона вже використовується, визначення моделі підготовки кадрів зі специфікою сучасної української економіки, розроблення законодавчої та нормативної бази, оновлення освітніх і професійних стандартів щодо дуальної освіти.
The urgency of the problem. In the post-industrial era, vocational education is becoming an important component of enterprise development, where staff is seen as a major factor in increasing productivity. Today, Ukrainian vocational education is experiencing a crisis, which is manifested in a shortage of skilled labor, as well as the growth of the unemployed. Among the topics in the field of education, which are actively discussed in Ukraine, a special place is occupied by the topic of dual education and training in accordance with all the requirements of modern enterprises. It is directly related to the economy and the quality of education. The search for the optimal solution involves a comprehensive study of the experience of other countries that have implemented the model of dual learning. The purpose of the article is a socio-educational study of the essence and role of dual education as a factor in improving the training of labor resources. The methodological basis of the study is determined by the purpose and objectives of the work and is characterized by the application of theoretical calculations, analysis and synthesis of the problem, examples of developed European countries, experience and analogies, as well as models of training with specifics and problems of the Ukrainian economy. Results of the research. It was concluded that the modern system of dual education, which is being implemented in our country, allows us to hope to close the gap between theory and practice in the training of qualified personnel. Dual training – a form of training that combines theoretical training in an educational organization and practical – in a manufacturing enterprise, where students develop the necessary for a particular production of professional competencies. The main principle of the dual system of education is the equal responsibility of educational organizations and enterprises for the quality of training. For the company it is an opportunity to train staff, reduce the costs of finding and selecting employees, their retraining and adaptation, the opportunity to select the best graduates, as during the period of practical training their strengths and weaknesses become apparent. For students it is a chance to adapt to real production conditions, to develop the ability to work in a team, to form professional competencies and responsibilities, to successfully find a job in the specialty after graduation. The state effectively solves the problem of training qualified personnel for the whole economy. The concept of dual education involves solving many problems: studying the experience of dual education in countries where it is already used, to determine the training model with the specifics of the modern Ukrainian economy, development of legislation and regulations, updating educational and professional standards for dual education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13571
Розташовується у зібраннях:Кафедра філософії, історії та політології



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.