Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13572
Назва: Особливості інформаційної культури в контексті світоглядного дискурсу
Інші назви: Features of information culture in the context of the worldview discourse
Автори: Шмиголь, М.Ф.
Shmigol, M.
Бібліографічний опис: Шмиголь М. Ф. Особливості інформаційної культури в контексті світоглядного дискурсу / М. Ф. Шмиголь // Наукове пізнання: методологія та технологія. – 2021. – №1. – С. 78-83.
Дата публікації: 2021
Видавництво: «Гельветика»
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.24195/sk1561-1264/2021-1-11
Ключові слова: віртуальний світогляд
інформація
інформаційна культура
інформаційна комунікація
інформаційний світогляд
«кліпова культура»
«clip culture»
information
information culture
information communication
information worldview
virtual worldview
Короткий огляд (реферат): Розвиток сучасного інформаційного суспільства характеризується взаємодією таких взаємопов’язаних процесів, як глобалізація суспільства, його комплексна інформатизація та нова технологічна революція. Саме ці процеси, судячи з результатів деяких наукових прогнозів, дають підставу сформувати новий технологічний уклад суспільства, який кардинально змінює звичайний образ життя та діяльність людства, що докорінно трансформує усвідомлення ролі людини як головного чинника у розвитку інформаційного суспільства. І хоча людина в усі часи була важливим фактором розвитку суспільства, проте в інформаційному суспільстві цей фактор стає критичним і ставить перед гуманітарними науками нові проблеми, пов’язані з необхідністю дослідження трансформації світогляду людини в інформатизованому сучасному світі, який весь час змінюється. Метою статті є дослідження сутності інформаційної культури в контексті світоглядного аналізу та взаємозв’язку з інформаційною комунікацією. Методологічна основа дослідження зумовлена поставленою метою і завданнями роботи та характеризується застосуванням загальних формальнологічних методів дослідження: гіпотетико-дедуктивного, аналізу та синтезу, історичного та логічного підходів. Результати дослідження. Доводиться, що глобальна інформатизація сучасного суспільства, багаторазове збільшення потоку інформації за більш короткі проміжки часу та ускладнення багатьох параметрів поведінки людини актуалізують необхідність рефлексії над проблемами, які безпосередньо та опосередковано стосуються світоглядних підстав інформатизації в системах культури та освіти. Підкреслюється, що сучасне інформаційне середовище постає як нова форма культури, в якій комунікація стає своєрідним способом існування людей. Указується, що активний процес формування інформаційної культури, інформаційної комунікації та інформаційного світогляду є єдиним комунікативним простором транснаціонального характеру зі своїми нормами поведінки, законами та правилами, що супроводжується руйнуванням традиційних уявлень про єдність часу, простору, дій, локального виміру соціального простору. Акцентується увага на особливості сприйняття потоків інформації в сучасному світі високих технологій та когнітивних здібностей суб’єкта до їх засвоєння та осмислення.
The relevance of the problem. The development of a modern informational society is characterized by the interaction of the following interrelated processes: globalization of society, its complex informatization and a new technological revolution. These processes, judging by the results of some scientific forecasts, give rise to the formation of a new technological structure of society, radically change the usual way of life and activities of mankind, radically transform the awareness of the role of man as the main factor in the development of the information society. And although a person at all times has been an important factor in the development of society, however, in an information society this factor becomes critical, and poses new problems for the humanities related to the need to study the transformation of a person’s worldview in a modern world, which is constantly changing. The purpose of the article is to study the essence of information culture in the context of its worldview analysis and its relationship with information communication. The methodological basis of the research is determined by the set goal and tasks of the work and is characterized by the use of general formal-logical research methods, in particular: hypothetical-deductive, analysis and synthesis, historical and logical approaches. Research results. It is proved that the global informatization of modern society, the multiple increase in the flow of information in shorter periods of time and the complications of many parameters of human behavior actualize the need for reflection on problems that directly and indirectly relate to the worldview foundations of informatization in the systems of culture and education. It is emphasized that the modern information space acts as a new form of culture, in which communication becomes a kind of way of human existence. It is indicated that the active process of forming information culture, information communication and information worldview acts as the only communicative space of a transnational nature with its own norms of behavior, laws and rules, accompanied by the destruction of stable, traditional ideas about the unity of time, space, actions, and the local dimension of social space. The attention is focused on the peculiarities of the perception of information flows in the modern world of high technologies and the cognitive abilities of the subject for their assimilation and comprehension.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13572
Розташовується у зібраннях:Кафедра філософії, історії та політології



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.