Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14414
Назва: Теоретичний аналіз проблеми розвитку цифрової грамотності у молоді в умовах безперевного навчання
Інші назви: Theoretical analysis of the problem of digital literacy development in youth in conditions of continuous learning.
Автори: Карпова, О.О.
Karpova, E.
Бібліографічний опис: Карпова О.О. Теоретичний аналіз проблеми розвитку цифрової грамотності у молоді в умовах безперевного навчання / О.О. Карпова // Актуальні питання гуманітарних наук: Міжвуз. зб. наук. праць мол. вчених Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка: Педагогіка. – 2022. – Вип. 47. – Т. 2. – С. 256–261. Режим доступу: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/47_2022/part_2/40.pdf
Дата публікації: 2022
Ключові слова: цифрова грамотність
безперервне навчання
неформальне навчання
цифрові навички
цифрове суспільство
digital literacy
lifelong learning
nonformal learning
digital skills
digital community
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано проблему формування цифрової грамотності в молоді в умовах безперервного навчання. Визначено поняття цифрової грамотності, її складники та показники. Аналіз психолого-педагогічної літератури показав, що сучасна комунікація, навчання та професійна діяльність неможливі без розвитку циф- рової грамотності. Запроваджена Концепція безперервного навчання в Україні та Європейському Союзі перед- бачає володіння цифровими навичками не лише для спілкування у віртуальному середовищі, а й для ефективного формального та неформального онлайн-навчання. Автором виділені такі компоненти цифрової грамотності, як технологічна, комунікативна та соціокультурна компетенції, компетенція інформаційної грамотності та компетенція самовдосконалення. Технологічна компетенція представлена цифровими навичками, логічним мис- ленням і аналітичними навичками. Комунікативна та соціокультурна компетенції характеризувались знанням правил нетикету, навичками дистанційного спілкування, знанням інших культур, навичками міжкультурного спілкування у віртуальній спільноті. Показниками компетенції інформаційної грамотності були навички пошуку, обробки, систематизації, інтеграції й оцінки інформації, навички критичного мислення, а також навички копі- райтингу та кібербезпеки. Важливим компонентом цифрової грамотності визначено компетенцію самовдоско- налення з навичками самонавчання, цілепокладання та тайм-менеджменту для формального та неформального онлайн-навчання. Навички розвитку таланту та креативності зазначені автором як першочергові, тому що створення цифрової інформації, цифрових продуктів та послуг передбачало творчий підхід та креативне мис- лення. Зауважено, що перехід до неформального онлайн-навчання є викликом для всіх навчальних закладів, тому розвиток цифрової грамотності, як і розроблення нових короткострокових та довгострокових онлайн-курсів, програм тощо, є умовою подальшого існування та функціонування системи освіти.
The article reveals the problem of digital literacy formation of young people in the conditions of lifelong learning. The concept of digital literacy, its components and indicators are defined in the article. The analysis of psychological and pedagogical literature has shown that modern communication, learning and professional activities are impossible without the development of digital literacy. The introduced Concept of Lifelong Learning in Ukraine and the EU requires digital skills development not only for communication in a virtual environment, but also for effective formal and non-formal online learning. The author highlights such components of digital literacy as technological, communicative and socio-cultural competences, information literacy competence and self-improvement competence with relevant skills. Technological competence is represented by digital skills, logical thinking and analytical skills. Communicative and socio-cultural competencies were characterized by knowledge of netiquette rules, distance communication skills, knowledge of other cultures, intercultural communication skills in a virtual society. The indicators of information literacy competence were the skills of searching, processing, systematizing, integrating and evaluating information, critical thinking skills, as well as copywriting and cybersecurity skills. An important component of digital literacy is the competence of self-development with self-learning, goal-setting and time management skills for formal and non-formal online learning. The skills of talent and creativity development are mentioned by the author as a priority, because the creation of digital information digital products and services involves a creative approach and creative thinking. It is noted that the transition to nonformal online learning is a challenge for all educational institutions, so the development of digital literacy, as well as the development of new short-term and long-term online courses, programs, etc., is a condition for continued existence and functioning of education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14414
Інші ідентифікатори: DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/47-2-40
УДК 37.01:37.04
Розташовується у зібраннях:Кафедра іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Карпова О. Теор аналіз пробл розвитку.pdf371,1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.