Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14733
Назва: Оцінка результативності бізнес-процесів на підприємствах роздрібної торгівлі: огляд підходів
Інші назви: Assessment of the effectiveness of business processes at retail enterprises: a review of approaches
Автори: Артюх, О.В.
Чернишова, Л.В.
Artyuh, O.
Chernyshova, L.
Бібліографічний опис: Артюх О. В.Оцінка результативності бізнес-процесів на підприємствах роздрібної торгівлі: огляд підходів / О. В. Артюх, Л. В. Чернишова // Економіка та суспільство – №40 (2022). – Режим доступу: URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-7
Дата публікації: 2022
Ключові слова: бізнес-процес
методика
оцінка
результативність
класифікація
показники ефективності
підприємства роздрібної торгівлі
methodology
evaluation
performance
classification
performance indicators
retail trade enterprises
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена розкриттю суттєвих характеристик сучасних методик оцінки результативності бізнес- процесів на підприємствах роздрібної торгівлі та виявленню серед них найкращих для практичного впровадження в Україні. Для досягнення мети у роботі на підставі системного підходу розглянуто понятійні категорії бізнес-процесів, критерії оцінювання їх ефективності, проблемні аспекти класифікації. Компаративний огляд методик оцінки бізнес-процесів дозволив виокремити короткострокові та довгострокові методики – в залежності від ступеня змін і тривалості використання; проаналізувати бізнес-процеси за якісними та кількісними показниками у їх системній єдності. Це дало змогу виявити переваги і недоліки найбільш розповсюджених методик оцінки результативності бізнес-процесів за якісними та кількісними на підприємствах роздрібної торгівлі. Огляд інших методик оцінки результативності бізнес-процесів показав, на яких принципах, критеріях та коефіцієнтах, розрахованих за особливим алгоритмом, базуються ці методичні підходи. Узагальнюючи результати аналізу сучасних методик оцінки ефективності, варто зазначити, що фахівці підприємств роздрібної торгівлі, враховуючи позитивні та негативні аспекти методик, мають впроваджувати найкращу методику оцінки ефективності бізнес-процесів, виходячи з особливостей фінансово-господарської діяльності підприємства. Перспективою подальших досліджень є діяльність у напряму удосконалення методичного забезпечення оцінки результативності бізнес-процесів на підприємствах різних галузей економіки.
The article is devoted to revealing the essential characteristics of modern methods of assessing the effectiveness of business processes at retail enterprises and identifying the best among them for practical implementation in Ukraine. In order to achieve the goal, the conceptual categories of business processes, criteria for evaluating their effectiveness, and problematic aspects of classification were considered in the work based on a systematic approach. A comparative review of methods for assessing business processes made it possible to single out short-term and long-term methods – depending on the degree of changes and duration of use; analyze business processes by qualitative and quantitative indicators in their system unity. This made it possible to identify the advantages and disadvantages of the most common methods of assessing the effectiveness of business processes (according to qualitative indicators – SWOT analysis, analysis of process problems and process ranking, analysis of inputs and outputs, analysis of functions, analysis of resources, analysis of the process for compliance with typical and/or regulatory requirements; for quantitative indicators – simulation modeling, ABC analysis, analysis of process, product and customer satisfaction indicators) at retail enterprises. A review of other methods of assessing the effectiveness of business processes related to the system of balanced indicators (BSC), the express method of assessing business processes, assessing business processes by critical success factors, assessing the economic efficiency of business processes in terms of cost, time and quality, showed , on which principles, criteria and coefficients calculated by a special algorithm are based on these methodical approaches. Summarizing the results of the analysis of modern efficiency assessment methods, it is worth noting that specialists of retail trade enterprises, taking into account the positive and negative aspects of the existing methodical support, should implement the best method of assessing the efficiency of business processes, based on the peculiarities of the financial and economic activity of the enterprise. The perspective of further research is the activity in the direction of improving methodical support for assessing the effectiveness of business processes at enterprises of various branches of the economy.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14733
Інші ідентифікатори: УДК 658.339.3
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-7
Розташовується у зібраннях:Кафедра бухгалтерського обліку, аналізу і аудиту

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття_ВАК_Чернишова.pdf327,09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.