Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14933
Назва: Модель управління знаннями у закладі вищої освіти: процесно-структурний аналіз
Інші назви: Knowledge management model in higher education institution: process-structural analysis
Автори: Криворучко, В.О.
Kryvoruchko, V.
Бібліографічний опис: Криворучко В. О. Модель управління знаннями у закладі вищої освіти: процесно-структурний аналіз / В. О. Криворучко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – Одеса : ОНЕУ, 2021. – № 11-12 (288-289). – С. 88-95.
Дата публікації: 2021
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ідентифікатор DOI: DOI:10.32680/2409-9260-2021-11-12-288-289-88-95
Ключові слова: заклад вищої освіти
менеджмент
управління знаннями
система управління знаннями
управління бізнес-процесами
higher education institution
management
knowledge management
knowledge management system
business process management
Короткий огляд (реферат): Мета статті – дослідити окремі аспекти впровадження системи управління знаннями у закладі вищої освіти на основі процесно-структурного підходу та вдосконалити підхід до впровадження такої системи у закладі вищої освіти у сучасних умовах. У дослідженні використано процесно-структурний підхід до аналізу сутності поняття «управління знаннями» як інструменту досягнення конкурентних переваг організації на ринку. У статті розкрито сутність поняття «управління знаннями» як системи взаємопов’язаних процесів та інструментів щодо створення, систематизації, аналізу, збереження, трансферу та актуалізації явних і неявних знань та доступу до них всередині організації, спрямованих на створення додаткової цінності. Визначено, що ключова мета управління знаннями – це досягнення необхідного рівня конкурентоспроможності організації за рахунок трансформації інтелектуального капіталу в матеріальні цінності та дохід. Проаналізовано систему управління знаннями організації за її ключовими складовими елементами та відображено їх взаємозв’язок. Проведений аналіз став базою для практичних розробок автора статті. Запропоновано авторську модель системи управління знаннями організації на основі процесно-структурного підходу, придатну до імплементації у закладах вищої освіти України. На основі аналізу літературних джерел формалізовано єдиний покроковий підхід до впровадження системи управління знаннями у закладі вищої освіти. Визначено базові складові системи управління знаннями, без якої неможлива реалізація її на практиці: люди, бізнес-процеси, інфраструктура.
Purpose. Investigate some aspects of the implementation of the knowledge management system in a higher education institution on the basis of a process-structural approach and improve the approach to the implementation of such a system in a higher education institution in modern conditions. Method. The process-structural approach to the analysis of the essence of "knowledge management" as a tool to achieve competitive advantages of the organization in the market has been used in the article. Results. The essence of the concept of "knowledge management" as a system of interconnected processes and tools for creating, systematizing, analyzing, storing, transferring and updating explicit and implicit knowledge and providing access to them within the organization, aimed at creating added value has been determined. It has been researched that the key goal of knowledge management is to achieve the required level of competitiveness through the transformation of intellectual capital into tangible assets and income, using organizational, technical and cultural components of the organization in creating, accumulating, exchanging and using knowledge between staff, its structural elements and other organizations. It has been reasoned to require the implementation of knowledge management systems in higher education institutions and the transformation of such into organizations capable of selflearning. The knowledge management system of the organization has been analyzed by its key components and their relationship has been reflected. Scientific novelty. The author's model of the organization's knowledge management system based on the processstructural approach, suitable for implementation in higher education institutions of Ukraine, has been proposed. The importance of formalization and analysis of internal business processes for the implementation of knowledge management in the organization has been determined. Practical importance. Based on the analysis of literature sources, a single step-by-step approach to the implementation of a knowledge management system in a higher education institution has been formalized. The basic components of the knowledge management system, without which it is impossible to implement it in practice, have been identified: people, business processes, infrastructure.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14933
Розташовується у зібраннях:№11-12 (288-289)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
88-95.pdf645,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.