Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15257
Назва: Сучасна модель компетенцій для співробітників центрів допомоги біженцям та тимчасово переміщених осіб
Інші назви: A modern model of competencies for the staff of refugee assistance centers and temporarily displaced persons
Автори: Петровська, О.М.
Познякова, Т.С.
Petrovska, O.
Pozniakova, T.
Бібліографічний опис: Петровська О. М. Сучасна модель компетенцій для співробітників центрів допомоги біженцям та тимчасово переміщених осіб / О. М. Петровська, Т. С. Познякова // Управління змінами та інновації. – Запоріжжя: Запорізька політехніка. – 2022. – №3. – С. – 43 - 47.
Дата публікації: 2022
Ключові слова: компетенції
компетентність
кластерний підхід
модель компетенцій
загальні компетенції
професійні компетенції
competence
cluster approach
competency model
general competencies
professional competencies
Короткий огляд (реферат): Охарактеризовано трактування понять «компетенція» та «компетентність». Розглянуто спільне та відмінне між цими поняттями. Подано визначення «кластерного аналізу» в контексті вирішення питань біженців та тим часово переміщених осіб, як визначення проблемних сфер, в межах яких працюють відповідальні організації та визна чається цільова група, яка отримуватиме допомогу. Визначено особливості інтеграції кластерного підходу. Наведено визначення «кластеру компетенцій», як набору тісно пов'язаних між собою компетенцій. Наведено визначення «моделі компетенцій» та типову схему структури компетенцій за кластерним підходом. Представлено десять способів поведінки, які стали основою для формування кластерів на основі дослідження 126 організацій. Розглянуто класифікацію компетенцій за рівнем розповсюдження, за сутністю і змістом, за рівнем розвитку та за професійним призначенням, що має важливе значення в практичному використанні компетенцій. Досліджено необхідності використання загальних та професійних компетенцій при розробці моделі. Виявлено пріоритетність формування ключових компетенцій при розробці моделі компетенцій Радою Європи наприкінці ХХ ст., до яких віднесли політичні й соціальні компетенції, міжкультурні компетенції, комунікативну компетенцію, соціально-інформаційну компетенцію та персональну компетенцію. Охарактеризовано п’ять груп ключових компетенцій. Надано характеристику процесу розробки компетент нісної моделі за етапами. Узагальнено інформацію щодо компетенцій, необхідних співробітникам центрів допомоги біженцям та тимчасово переміщених осіб. Розроблену модель компетенцій для фахівця представлено у вигляді таблиці. У таблиці класифіковано загальні та професійні компетенції співробітника з необхідною для організації характеристикою. Наведено для кожної компетенції три етапи подальшого розвитку. Зазначено, що сьогодні компетенції – це найбільш універсальний інструмент реалізації кадрових програм розвитку.
The article provides the first historical use of the term "competence" by the American psychologist Robert White. The in terpretation of the concepts "competence" and "competence" is characterized. Common and different between these concepts are considered. The definition of "cluster analysis" in the context of solving the issues of refugees and temporarily displaced persons is presented, as the definition of problem areas within which the responsible organizations work and the target group that will receive assistance is determined. The features of the integration of the cluster approach are determined. The definition of a "competency cluster" is given as a set of closely related competencies. The definition of the "competency model" is given and a typical scheme of the structure of competences according to the cluster approach is presented. Ten ways of behavior are presented, which became the basis for the formation of clusters based on the study of 126 organizations. The classification of competencies by the level of distribution, by essence and content, by the level of development and by professional purpose, which is important in the practical use of competencies, is considered. The necessity of using general and professional competencies in the development of the model has been studied. The priority of the formation of key competences during the development of the model of competences by the Council of Europe at the end of the 20th century was revealed, which included political and social competences, intercultural competences, communicative competence, social and informational competence and personal competence. Five groups of key competences were characterized. A description of the process of developing a competency model by stages is given. The information on the competencies required by the employees of centers for assistance to refugees and temporarily displaced persons is summarized. The developed model of competencies for a specialist is presented in the form of a table. The table classifies the general and professional competencies of an employee with the characteristics necessary for the organization. Three stages of further development are given for each competence. It is noted that today competencies are the most universal tool for the implementation of personnel development programs.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15257
Інші ідентифікатори: УДК 331.103.3+331.55
Розташовується у зібраннях:Кафедра управління персоналом та економіки праці

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Сучасна-модель-компетенцій.pdf452,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.