Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16102
Назва: Наукове обґрунтування концептуальних аспектів клієнтоорієнтованого підходу
Інші назви: Scientific justification of the conceptual aspects of the customer-oriented approach
Автори: Завадська, Д.В.
Zavadska, D.
Бібліографічний опис: Завадська Д. В. Наукове обґрунтування концептуальних аспектів клієнтоорієнтованого підходу / Д. В. Завадська // Інтернаука. Серія: «Економічні науки». – 2022. – № 7 (63). – С. 94-111.
Дата публікації: 2022
ORCID: ORCID: 0000-0003-2950-554X
Ідентифікатор DOI: DOI: 10.25313/2520-2294-2022-7-8165
Ключові слова: клієнтоорієнтованість
компанія
поведінка споживача
створення цінності
цифрова трансформація
конкуренція
нова бізнес-модель
омніканальність
хмарні технології
стратегія
концепція
сутність поняття
customer orientation
company
consumer behavior
value creation
digital transformation
competition
new business model
omnichannel
cloud technologies
strategy
conception
the concept essence
Короткий огляд (реферат): Анотація. Мета статті полягає в узагальненні та систематизації теоретичних засад сучасної парадигми маркетингу для розробки рекомендацій щодо формування концептуальних аспектів клієнтоорієнтованого підходу до управління компанією. Методика. Інформаційною базою дослідження є офіційні аналітичні данні світових організацій та результати наукових доробок провідних закордонних і вітчизняних учених. Використані такі методи, як: абстрагування, морфологічний та семантичний аналіз; індукція та дедукція; порівняння й систематизація; логічного узагальнення. Результати. Визначено особливості становлення та розвитку клієнтоорієнтованого підходу до управління компанією. Охарактеризовано різні підходи вчених до ринкової орієнтації компанії та орієнтації компанії на клієнта. Доведено, що створення клієнтоорієнтованої системи управління компанією диктується змінами сучасного ринку. З’ясовано передумови переходу компаній до клієнтоорієнтованого підходу (технологічні (глобалізація, інформаційна революція, цифрова трансформація); економічні та методологічні). Визначено чинники, що сприяли появі складових клієнтоорієнтованості. Поглиблено сутність поняття клієнтоорієнтованість, розкрито її компоненти, суб’єкти та об’єкти. Охарактеризовано принципи, цілі, завдання та функції клієнтоорієнтованості. Надано групи характерних ознак наукової категорії «клієнтоорієнтованість» (людський капітал та менеджмент; операційна модель та бізнес-процеси; модель бізнесу (або бізнес-модель)). Обґрунтовано, що ключовим вимірником цінності є задоволеність клієнта, а ключовим вимірником отримання додаткових прибутків є прибутковість клієнтів. Наукова новизна. У статті запропоновано поглиблення концептуального підходу до розкриття змісту клієнтоорієнтованості компанії. Отримана інформація є основою для формування конкурентної стратегії та побудови нової бізнес-моделі компанії, що забезпечить успішне її функціонування на ринку. Теоретична та (або) практична значущість. Використання запропонованої концептуальної моделі сприятиме створенню компаніями додаткової цінності; забезпечить збереження / створення додаткових конкурентних переваг та отримання додаткового прибутку.
Summary. The purpose of the article is to generalize and systematize the theoretical foundations of the modern marketing paradigm for the development of recommendations for the formation of conceptual aspects of a customer-oriented approach to company management. Methodology. The information base of the research is official analytical data of world organizations and the results of scientific developments of leading foreign and domestic scientists. The following methods were used: abstraction, morphological and semantic analysis; induction and deduction; comparison and systematization; logical generalization. The results. The peculiarities of the formation and development of a customer-oriented approach to company management are determined. Different approaches of scientists to the market orientation of the company and the orientation of the company to the customer are characterized. It has been proven that the creation of a customer-oriented company management system is dictated by changes in the modern market. The prerequisites for the transition of companies to a customer-oriented approach (technological (globalization, information revolution, digital transformation); economic and methodological) are clarified. The factors contributing to the appearance of components of customer orientation have been identified. The essence of the concept of customer orientation was deepened. Its components, subjects and objects were revealed. The principles, goals, tasks and functions of customer orientation are characterized. Groups of characteristic features of the scientific category «customer orientation» are provided (human capital and management; operational model and business processes; model of business (or business-model)). It has been substantiated that the key measure of value is customer satisfaction, and the key measure of obtaining additional profits is customer profitability. Scientific novelty. The article proposes a deepening of the conceptual approach to the disclosure of the content of the company’s customer orientation. The information obtained is the basis for forming a competitive strategy and building a new business model of the company, which will ensure its successful operation on the market. Theoretical and (or) practical significance. The use of the proposed conceptual model will contribute to the creation of additional value by companies; will ensure preservation / creation of additional competitive advantages and obtaining of additional profit.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16102
Інші ідентифікатори: УДК 366.12:658.114
Розташовується у зібраннях:Кафедра банківської справи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Завадська Д.В. Наукове обґрунтування.pdf239,46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.