Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16164
Назва: Institutional Aspects of Cross-Border Cooperation Development of the Ukrainian Danube Region in the Context of Cohesion Policy
Інші назви: Інституціональні аспекти розвитку транскордонного співробітництва українського Придунав’я в контексті політики згуртованості
Автори: Laiko, O.
Kwiliński, A.
Pushak, Y.
Shatnenko, K.
Лайко, О.І.
Квілінський, О.
Пушак, Я.Я.
Шатненко, К.О.
Бібліографічний опис: Laiko O. Institutional Aspects of Cross-Border Cooperation Development of the Ukrainian Danube Region in the Context of Cohesion Policy / O. Laiko, A. Kwiliński, Y. Pushak, K. Shatnenko // Economic Innovations. – 2022. – Vol. 24. – Issue 2 (83). – Pp. 118-138.
Дата публікації: 2022
ORCID: ORCID: 0000-0001-7082-0862
ORCID: 0000-0001-6318-4001
ORCID: 0000-0003-1369-8770
ORCID: 0000-0003-0139-7989
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.31520/ei.2022.24.2(83).118-138
Ключові слова: cross-border cooperation
cross-border cooperation
Ukrainian Danube region
Ukrainian Danube region
institutional environment
institutional environment
regulatory framework
regulatory framework
economic development
транскордонне співробітництво
Українське Придунав’я
інституціональне середовище
нормативно-правова база
інституційна спроможність
економічний розвиток
Короткий огляд (реферат): The article explores the legal framework for cross-border cooperation in Ukraine. Such policy documents as the State Strategy for Regional Development, the State Programme for the Development of Cross-Border Cooperation, the Program for the implementation in the Odesa region of the EU Strategy for the Danube region for 2020-2022 were analyzed. Based on this analysis, it was determined that the program documents are consisted, but there is no strategy and program for the development of the Ukrainian Danube region yet. The available CBC programs for the region were studied and it was found that only the Danube transnational program is sufficiently represented in the state policy documents. An analysis of the Program for the Implementation of the EU Strategy for the Danube Region for 2020-2022 in the Odesa region showed that most of the activities are planned for the development of the transport infrastructure of the region and the management of environmental risks. Based on the analysis of existing projects in the Ukrainian Danube region, it was revealed that their number and priorities are typical for regions with a low level of economic development. The economic component of the development of the region is the basis for the cross-border cooperation, therefore, measures and tools for enhancing the CBC should focus on raising the level of economic development of the region. The problem of the institutional capacity of the region has been studied and it has been revealed that, in comparison with the EU Member States, for which all the needed information about the current CBC programs, reports on their implementation and the necessary methodological support for their initiation is available in the database (keep.eu), Ukraine does not even have a register of cross-border cooperation projects. It has been proved that in order to assess the region's capabilities to implement CBC projects and attract investments in priority areas of industrial development, a database of up-to-date information about this region should be created based on statistical observations according to EU common classification of territorial units for statistics (NUTS).
У статті досліджено нормативно-правову базу транскордонного співробітництва в Україні. Проаналізовано такі програмні документи як Державну стратегію регіонального розвитку, Державну програму розвитку транскордонного співробітництва, Програму реалізації в Одеській області Стратегії ЄС для Дунайського регіону на 2020-2022 роки. На основі цього аналізу визначено, що програмні документи є узгодженими, проте наразі немає стратегії та програми розвитку Українського Придунав’я. Досліджено доступні програми ТКС для регіону та виявлено, що у державних програмних документах достатньою мірою представлена лише Дунайська транснаціональна програма. Аналіз Програми реалізації в Одеській області Стратегії ЄС для Дунайського регіону на 2020-2022 роки показав, що найбільше заходів заплановано для розвитку транспортного комплексу регіону та управління екологічними ризиками. На основі аналізу чинних проєктів Українського Придунав'я виявлено, що їх кількість та направленість є характерною для регіонів з низьким рівнем економічного розвитку. Доведено, що економічна складова розвитку регіону є базою для налагодження ТКС, тому заходи та інструменти для активізації ТКС мають орієнтуватися на підвищення рівня економічного розвитку регіону. Досліджено проблему інституційної спроможності бенефіціарів (регіонів, громад, інших реальних та потенційних суб’єктів ТКС) та виявлено, що порівняно з країнами-членами ЄС, для яких є доступною вся інформація про актуальні програми ТКС у базі даних keep.eu, звіти про їх виконання та необхідний науково-методичний супровід для їх ініціювання, в Україні навіть немає реєстру проєктів транскордонного співробітництва. Доведено, що для оцінки можливостей регіону реалізовувати проєкти ТКС та залучати інвестиції у пріоритетні напрямки індустріального розвитку має бути створена база даних з актуальною інформацією про цей регіон на основі статистичних спостережень за стандартами NUTS.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16164
Інші ідентифікатори: УДК 352+339.92
JEL O19, R58, F42
Розташовується у зібраннях:Кафедра загальної економічної теорії і економічної політики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Institutional Aspects of Cross-Border Cooperation Development 2022.pdf894,16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.