Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16317
Назва: Вартість компанії: сутність та особливості визначення
Інші назви: Value of a company: essence and peculiarities of definition
Автори: Моісеєв, В.В.
Іоргачова, М.І.
Moiseiev, V.
Iorgachova, M.
Бібліографічний опис: Моісеєв В. В. Вартість компанії: сутність та особливості визначення / В. В. Моісеєв, М. І. Іоргачова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2023. – № 1-2 (302-303). – С. 120-126.
Дата публікації: 2023
Видавництво: Одеський національний економічний університет
ORCID: ORCID ID: 0000-0002-0785-2527
ORCID ID: 0000-0003-1933-6447
Ідентифікатор DOI: DOI:10.32680/2409-9260-2023-1-2-302-303-120-126
Ключові слова: вартість компанії
управління вартістю компанії
фінансові ресурси
грошові потоки
матеріальні та нематеріальні активи
критерії ефективності
value of a company
value based management
financial resourses
cash flow
tangible and intangible assets
performance criteria
Короткий огляд (реферат): Метою статті є дослідження сутності та особливостей визначення вартості компанії для поступового впровадження цієї концепції у діяльність українських суб’єктів господарювання. У роботі визначено, що вартість компанії бере участь у комплексній оцінці ефективності управління компанії, виступаючи показником ефективності прийняття рішень власниками та управлінським персоналом. Відзначено, що необхідність оцінки вартості компанії виникає при розрахунку ціни, за якою її можна придбати, або у випадку злиття з іншою компанією, а також при додатковій емісії акцій, утвердженні ефективних засобів збільшення обсягу залученого капіталу, оцінці інтелектуального капіталу та ліквідації компанії. Проаналізовано підходи дослідників із різних сфер, що займаються проблемами управління вартістю, та на цій основі висвітлено головні підходи до інтерпретації економічної категорії «вартість компанії»: як ціна, як понесені витрати та як цінність. Розглянуто сутність кожного із вищенаведених підходів з метою побудови їх класифікації, що надає змогу сформулювати власне бачення поняття «вартість компанії». Деталізована класифікація дозволила розмежувати існуючі підходи до визначення вартості компанії за змістом, надати пропозиції щодо удосконалення сучасного тлумачення та сформулювати єдиний підхід до розуміння вартості компанії, що може бути покладений в основу сучасної системи управління вартістю компанії.
In the article, the authors consider the value of a company as the key aspect of the company's sustainable development and focus attention on the problems of distinguishing approaches to determining this value. This article aims to explore the essence and peculiarities of determining the value of a company for the gradual implementation of this concept into the activities of Ukrainian economic entities. The paper identifies that the value of a company serves as an indicator of the efficiency of decision making by owners and management personnel and is involved in the comprehensive evaluation of the effectiveness of company management. Estimating the value of a company is one of the crucial tasks of corporate management due to the determination of competitiveness and financial stability, as well as an indicator of the company's development. It is noted that the need for evaluating the value of a company arises in various scenarios, including mergers, stock issuance, and company liquidation, as well as in the case of approval of effective means of increasing the volume of attracted capital or evaluation of intellectual capital. Through an analysis of various approaches to interpreting the economic category of "company value," the authors of the article identify the main approaches to interpreting the economic category of "value of a company" which are highlighted: price, incurred expenses, and value. Detailed classification of existing approaches to determining the value of a company in terms of content, proposed by the authors, provides an opportunity for improving the modern interpretation of this concept. In the conclusions of the article, the authors formulate a unified approach to understanding the value of a company that can serve as the basis for a modern system of value-based management.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16317
Інші ідентифікатори: УДК 657.372.5
JEL Classification: G300
Розташовується у зібраннях:№ 1-2 (302-303)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
120-126.pdf591,08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.