Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16500
Назва: | Сучасний стан і тенденції ринку інформаційних послуг в Україні |
Інші назви: | Current state and trends of the information services market in Ukraine |
Автори: | Самотоєнкова, О.В. Samotoenkova, E. |
Бібліографічний опис: | Самотоєнкова О. В. Сучасний стан і тенденції ринку інформаційних послуг в Україні / О. В. Самотоєнкова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2023. – № 3-4 (304-305). – С. 39-48. |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Одеський національний економічний університет |
ORCID: | ORCID ID: 0000-0001-6942-8134 |
Ідентифікатор DOI: | DOI:10.32680/2409-9260-2023-3-4-304-305-39-48 |
Ключові слова: | інформатизація інформаційний продукт інформаційна послуга ринок інформаційних послуг динаміка структура ефективність informatization information product information service market of information services dynamics structure efficiency |
Короткий огляд (реферат): | Метою статті є дослідження сучасного стану ринку інформаційних послуг в Україні та визначення тенденцій
його подальшого розвитку. Дослідження проведено з використанням статистичних методів аналізу, зокрема, методів
групувань, відносних і середніх величин, аналізу динаміки, індексного методу, факторного аналізу. Розглянуто законодавчу
базу України щодо функціонування ринку інформаційних послуг, конкретизовано поділ ринку інформаційних послуг на
окремі сектори, розглянуто основні світові тенденції ринку інформаційно-комунікативних технологій. Проведено аналіз
динаміки кількості суб’єктів господарювання і кількості зайнятих працівників на ринку інформаційних послуг України за
період 2010-2021 роки з розподілом на дві групи: підприємства і фізичні особи-підприємці, визначено структурні зміни у
складі цих показників. Динаміку кількості підприємств розглянуто за ознакою: великі, середні, малі та мікропідприємства
на підставі показників кількості зайнятих працівників та обсягу отриманого доходу. Проаналізовано показники
ефективності функціонування суб’єктів господарювання, а саме: обсяг реалізованих інформаційних продуктів і послуг
в цілому та в середньому на одного суб’єкта господарювання і на одного зайнятого працівника, величину прибутку в
цілому та в середньому на одного суб’єкта господарювання, встановлено тенденції зміни цих показників за 2010-2021
роки. Практична значимість цього дослідження полягає у статистичній оцінці результативності функціонування ринку
інформаційних послуг в Україні та встановленні тенденцій його подальшого розвитку. The purpose of the article is to study the current state of the information services market in Ukraine and determine the trends of its further development. The research was conducted using statistical methods of analysis, in particular, methods of grouping, relative and average values, analysis of dynamics, index method, factor analysis. The legislative framework of Ukraine regarding the functioning of the information services market is considered, the main concepts and terms are given in accordance with the Laws of Ukraine, the division of the information services market into separate sectors is specified, and the main world trends of the information and communication technologies market are considered. An analysis of the dynamics of the number of business entities and the number of employed workers in the market of information services of Ukraine for the period 2010- 2021 was carried out, divided into two groups: enterprises and natural persons-entrepreneurs, and structural changes in the composition of these indicators were determined. The dynamics of the number of enterprises was considered according to the characteristics: large, medium, small and micro enterprises based on the indicators of the number of employed workers and the amount of income received. The performance indicators of business entities were analyzed, namely: the volume of implemented information products and services as a whole and on average per business entity and per employed employee, the amount of profit as a whole and on average per business entity, it was established trends of changes in these indicators for the period 2010-2021. The practical significance of this study appears in the statistical assessment of the effectiveness of the functioning of the information services market in Ukraine and the establishment of trends in its further development. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16500 |
Інші ідентифікатори: | УДК 311:346.548 JEL Classification: С190, L860 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра статистики та математичних методів в економіці № 3-4 (304-305) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
39-48.pdf | 615,02 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.