Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16513
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНєчева, Н.В.-
dc.contributor.authorШикіна, О.В.-
dc.contributor.authorДавиденко, І.В.-
dc.contributor.authorNiecheva, N.-
dc.contributor.authorShykina, O.-
dc.contributor.authorDavydenko, I.-
dc.date.accessioned2023-08-19T20:14:36Z-
dc.date.available2023-08-19T20:14:36Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifierУДК 338.48:005.32:504.064-
dc.identifier.citationНєчева Н. В. Екологічна маркетингова стратегія в курортних готелях / Н. В. Нєчева, О. В. Шикіна, І. В. Давиденко // Економіка та суспільство. – 2023. – Вип. 47. – Режим доступу: http://surl.li/flxhgen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16513-
dc.description.abstractСтаття розглядає важливість екологічної маркетингової стратегії у курортних готелях. Автори підкреслюють, що сучасні туристи все більше звертають увагу на екологічні аспекти під час вибору відпочинку. Тому курортні готелі мають уважно вивчати ці тенденції і розробляти екологічну маркетингову стратегію, щоб залучити клієнтів та зберегти навколишнє середовище. У статті розглядаються конкретні приклади екологічних ініціатив, які можуть бути впроваджені в курортних готелях, наприклад, використання енергозберігаючих технологій, сортування відходів, використання місцевих продуктів та інше. Автори підкреслюють, що такі ініціативи можуть не тільки залучити екологічно свідомих клієнтів, але й позитивно вплинути на репутацію готелю та сприяти збереженню навколишнього середовища. Крім того, стаття наголошує на важливості комунікації екологічних ініціатив готелю зі своїми клієнтами та співробітниками. Автори рекомендують використовувати різні канали комунікації.en_US
dc.description.abstractThe article examines the importance of an ecological marketing strategy in resort hotels. The authors emphasize that modern tourists increasingly pay attention to environmental aspects when choosing a vacation. Therefore, resort hotels should carefully study these trends and develop an environmental marketing strategy to attract customers and preserve the environment. The article discusses specific examples of environmental initiatives that can be implement ed in resort hotels, for example, the use of energy-saving technologies, waste sorting, the use of local products, and others. The authors emphasize that such initiatives can not only attract environmentally conscious customers, but also have a positive impact on the hotel's reputation and help preserve the environment. In addition, the article emphasizes the importance of communicating a hotel's environmental initiatives with its customers and employees. The authors recommend using various communication channels, such as websites, social networks, informational booklets, etc., to communicate environmental initiatives and engage customers in cooperation. Overall, the article provides useful information and advice to resort hotels that want to develop a sustainable marketing strategy. The article also found that ecological marketing strategies are an important tool for resort hotels that want to attract customers who care more about the environment and the principles of sustainable development. These strategies can help hotels reduce their environmental impact and increase their competitiveness. An important element of an ecological marketing strategy is the involvement of guests in supporting the hotel's efforts to preserve the environment. This can be achieved by increasing guests' awareness of environmental issues, for example by posting information on the hotel's website about environ mental practices and actions that can help reduce environmental impacts. Ukraine is gradually moving towards the adaptation of the technical regulation system to EU requirements, where mandatory state requirements are combined with voluntary certification systems that meet the single unified requirements of international and European standards.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectкурортні готеліen_US
dc.subjectекологічна стратегіяen_US
dc.subjectмаркетингова стратегіяen_US
dc.subjectекологіяen_US
dc.subjectresort hotelsen_US
dc.subjectenvironmental strategyen_US
dc.subjectmarketing strategyen_US
dc.subjectecologyen_US
dc.titleЕкологічна маркетингова стратегія в курортних готеляхen_US
dc.title.alternativeEcological marketing strategy in resort hotelsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-77-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6869-3219-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5294-3367-
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0003-3574-1696-
Розташовується у зібраннях:Кафедра туристичного та готельно-ресторанного бізнесу

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЕКОЛОГІЧНА МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ В КУРОРТНИХ ГОТЕЛЯХ.pdf157,46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.