Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16822
Title: Булінг як соціально-психологічна проблема сьогодення
Other Titles: “Bullying as a socio-psychological problem of today
Authors: Гребеннікова, Ю.Ю.
Citation: Гребеннiкова, Юлiя Юрiївна Булiнг як соцiально-психологiчна проблема сьогодення: квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня бакалавра: спец.: 053 "Психологiя" за освiтньою програмою "Психологiя" / Юлiя Юрiївна Гребеннiкова; наук. кер. Ю. О. Асєєва. - ОНЕУ, 2023. - 81 с.
Issue Date: 2023
Publisher: Одеський національний економічний університет
Keywords: булінг
самооцінка
підлітки
агресія
bullying
self-esteem
teenagers
aggression
Abstract: Випускна кваліфікаційна робота складається із двох розділів. У роботі розглядаються соціально-психологічні особливості та основні характеристики учасників булінгу. Розглянуто рольовий розподіл учасників булінгу: «кривдник», «спостерігач», «жертва». Виявлено особливості реагування на фруструючу ситуацію, способи подолання конфлікту і вибір копінг-стратегії у учасників булінгу. Предметом дослідження стало виявлення індивідуально-психологічних особливостей учасників підліткового булінгу. В результаті емпіричного дослідження було виявлено певні особливості учасників булінгу в підлітковому віці. Дане дослідження вказує на те, що булінг є розширеним явищем серед дітей та підлітків, і що кривдники часто використовують різні форми насильства та знущання над своїми жертвами. Під час проведення емпіричного дослідження було виявлено взаємозв’язок між рівнем самооцінки та розповсюджням булінгу серед підлітків. Також показано, що співучасть у груповому булінгу корелюється з рівнем самооцінки. Таким чином, дослідження дозволило визначити різні фактори, які можуть впливати на поширення та динаміку булінгу серед підлітків. Практична значимість полягає в виявлені особливості підлітків, які є учасниками булінгу, визначенні більш чіткої структурної характеристики «кривдників» та «жертв», що створює можливості для розробки відповідних по корекції і профілактиці. Отримані дані можуть допомогти педагогам та психологам, які працюють з підлітками
The work examines the socio-psychological features and main characteristics of bully participants. The role distribution of the participants in bullying was considered: "perpetrator", "observer", "victim". Peculiarities of response to a frustrating situation, methods of overcoming the conflict and the choice of coping strategy among the participants of bullying were revealed. The subject of the study was the identification of individual and psychological characteristics of the participants of adolescent bullying. As a result of the empirical study, certain features of bullying participants in adolescence were revealed. This research indicates that bullying is a widespread phenomenon among children and adolescents, and that perpetrators often use various forms of violence and abuse against their victims. During the empirical study, a relationship between the level of self-esteem and the prevalence of bullying among teenagers was revealed. It has also been shown that participation in group bullying is correlated with the level of self-esteem. Thus, the study made it possible to determine various factors that can influence the spread and dynamics of bullying among adolescents. The practical significance lies in the identified characteristics of teenagers who are participants in bullying, the definition of a clearer structural characteristic of "perpetrators" and "victims", which creates opportunities for the development of appropriate correction and prevention measures. The obtained data can help teachers and psychologists who work with adolescents.
Description: ⬇️ Доступ до роботи тільки на території бібліотеки ОНЕУ, для переходу натисніть на посилання нижче
URI: http://local.lib/diploma/2023Rudenko.pdf
Appears in Collections:Центр заочної та вечірньої форм навчання*

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Реферат Гребеннікова.pdf397,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.