Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16863
Title: | Marketing in state administration services |
Other Titles: | Маркетинг у сфері державних послуг |
Authors: | Hvizdová, E. Hricko, I. Гвіздова, Є. Гричко, І. |
Citation: | Hvizdová E. Marketing in state administration services / E. Hvizdová, I. Hricko // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2023. – № 5-6 (306-307). – С. 79-90. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Одеський національний економічний університет |
ORCID: | ORCID: 0000-0002-8726-4388 |
DOI: | DOI:10.32680/2409-9260-2023-5-6 -306-307-79-90 |
Keywords: | marketing state service social work marketing services social marketing маркетинг державна служба соціальна робота маркетингові послуги соціальний маркетинг |
Abstract: | The government is seen as a public service and thus forms a separate sector. OBJECTIVES: The aim of this paper is to
describe marketing in the state administration in Slovakia focused on the area of social services and answer the question whether
the citizen is satisfied with the quality of provided social services and what role marketing plays. THEORETICAL BASE: The
text is based on works in the field of marketing theory, public administration, social services and current state administration
legislation. By summarizing the theoretical foundations of the current state of the issue, we point out that marketing in the area
of social services in the state administration is as important and necessary as marketing in traditional areas. METHODS: The
following methods were used to achieve this goal: secondary survey, content analysis of documents and primary - quantitative
survey in the form of a questionnaire. The survey was carried out among the participants of the Project Support of Individualized
Counselling. OUTCOMES: The results of the research show the necessity to use marketing in the area of social services with an
emphasis on quality and communication in the complex care of the citizen. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: Respondents in the
survey ask for more information, more homogeneous groups within the project, at least according to educational background or
age groups, in order to work with them better. Counselling services do not replace retraining, but develop other skills related to
finding employment in the labour market. It is necessary to improve the communication skills of both social counselling workers
and service users themselves. Уряд розглядається як державна служба і, таким чином, утворює окремий сектор. ЦІЛІ: Метою цієї статті є опис маркетингу в державній адміністрації Словаччини, зосередженого на сфері соціальних послуг, і відповідь на запитання, чи задоволений громадянин якістю наданих соціальних послуг і яку роль відіграє маркетинг. ТЕОРЕТИЧНА БАЗА: Текст базується на роботах у галузі теорії маркетингу, державного управління, соціальних послуг та чинного законодавства про державне управління. Підсумовуючи теоретичні основи сучасного стану питання, зазначимо, що маркетинг у сфері надання соціальних послуг в державному управлінні є таким же важливим і необхідним, як і маркетинг у традиційних сферах. МЕТОДИ: Для досягнення поставленої мети були використані такі методи: вторинне опитування, контент-аналіз документів та первинне – кількісне опитування у формі анкети. Опитування проводилось серед учасників проекту «Підтримка індивідуального консультування». РЕЗУЛЬТАТИ: Результати дослідження свідчать про необхідність використання маркетингу у сфері надання соціальних послуг з акцентом на якості та комунікації в комплексному обслуговуванні громадян. НАСЛІДКИ ДЛЯ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ: респонденти в опитуванні просять більше інформації, більш однорідні групи в рамках проекту, принаймні відповідно до рівня освіти або вікових груп, щоб краще з ними працювати. Консультаційні послуги не замінюють перепідготовку, а розвивають інші навички, пов’язані з працевлаштуванням на ринку праці. Необхідно вдосконалювати комунікативні навички як працівників соціального консультування, так і самих користувачів послуг. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16863 |
Other Identifiers: | УДК 339.13 JEL Classification: M310, M380 |
Appears in Collections: | № 5-6 (306-307) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.