Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16876
Title: | Теоретико-практичні засади ефективності програми психологічної підготовки в повно контактному карате |
Other Titles: | Theoretical and practical principles of the effectiveness of the psychological training program in full contact karate |
Authors: | Дразіна (Долгієр), Є.В. Кернас, А.В. Drazina (Dolgier), E. Kernas, A. |
Citation: | Дразіна (Долгієр) Є. В. Теоретико-практичні засади ефективності програми психологічної підготовки в повно контактному карате / Є. В. Дразіна (Долгієр), А. В. Кернас // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського. – 2022. – №3 (140). – С. 76-82. |
Issue Date: | 2022 |
ORCID: | ORCID ID: https://orcid.org/000-0002-2818-8274 ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-1669-6375 |
DOI: | https://doi.org/10.24195/2617-6688-2022-3-9 |
Keywords: | теоретико-практичні аспекти ефективності програми повноконтактне карате програма психологічної підготовки студенти-спортсмени theoretical and practical aspects of the effectiveness of the program full-contact karate psychological training program student-athletes |
Abstract: | Стаття присвячена проблемі психологічної підготовки спортсменів каратистів, яка є актуальною як у теоретичному, так і практичному сенсах сучасної психології та педагогіки спорту. Метою роботи було дослідження теоретико-практичних аспектів ефективності програми психологічної підготовки у повноконтактному карате. Дослідження проводилося на базі спортивних клубів Всеукраїнської всестилевої федерації бойових мистецтв (м. Ізмаїл). Обстежувалися спортсмени-єдиноборці чоловічої статі (40 осіб) віком з 18 до 24 років, середній вік обстежуваних – 19,49±0,79 років. Для вирішення поставлених завдань застосовувалося порівняння контрольної та експериментальної груп спортсменів. У дослідженні використані такі методи: аналіз науково-методичної літератури; емпіричні: спостереження, бесіда, анкетування, тестування за методикою «Градусник» (Ю. Я. Кисельова), «Самооцінка вольових якостей студентів-спортсменів» (Н. Б. Стамбулова); математична обробка даних. Аналіз останніх досліджень та публікацій засвідчив, що взаємодія рухової та емоційно-вольової активності є невід'ємним компонентом розвитку особистості спортсменів, при цьому механізми взаємозв'язку емоції і волі найвиразніше простежуються на рівні регуляторних функцій психіки, що пов'язані з активізацією, мобілізацією або прискоренням. У ході дослідження впливу пропонованої комплексної програми доведено, що за методикою «Градусник» (Ю. Я. Кисельова) здебільшого поліпшились показники щодо бажання тренуватися (на 15%) у спортсменів експериментальної групи порівняно з контрольною групою, готовність до змагань (на 11%). За методикою самооцінки вольових якостей Н. Б. Стамбулової, у спортсменів експериментальної групи порівнянні з контрольною поліпшилися і показники «самовладання» (на 9%). На підставі аналізу і зіставлення отриманих даних до і після впровадження програми психологічної підготовки, а також спостереження за зростанням рівня спортивної майстерності, констатували позитивний вплив запропонованої програми в повноконтактному карате, як на стан психічного і фізичного здоров'я спортсменів-каратистів, так і на ефективність їхньої спортивної діяльності в цілому. The article is devoted to the problem of psychological training of karate athletes, which is relevant both in the theoretical and practical sense of modern psychology and sports pedagogy. The aim of the work was to study the theoretical and practical aspects of the effectiveness of the psychological training program in full-contact karate. The study was conducted on the basis of sports clubs of the All-Ukrainian All-Style Federation of Martial Arts (Izmail). Male martial arts athletes (40 people) aged 18 to 24 were examined, the average age of the subjects was 19.49±0.79 years. A comparison of the control and experimental groups of athletes was used to solve the tasks. The research used the following methods: analysis of scientific and methodical literature; empirical: observation, interview, questionnaire, testing according to the "Gradusnyk" method (Y. Ya. Kiselyova), "Self-assessment of willpower of student-athletes" (N. B. Stambolova); mathematical data processing. The analysis of recent research and publications proved that the interaction of motor and emotional-volitional activity is an integral component of the development of the personality of athletes, while the mechanisms of the relationship between emotion and will are most clearly traced at the level of the regulatory functions of the psyche, which are associated with activation, mobilization or acceleration During the study of the impact of the proposed comprehensive program, it was proven that, according to the "Gradusnyk" method (Y. Ya. Kiselyova), the indicators of the desire to train (by 15%) among the athletes of the experimental group compared to the control group, and readiness for competition (by 11%) improved for the most part. According to N.B. Istanbulova's method of self-assessment of willpower, the athletes of the experimental group also improved their "self-control" indicators (by 9%) compared to the control group. On the basis of the analysis and comparison of the data obtained before and after the implementation of the psychological training program, as well as the observation of the growth of the level of sportsmanship, the positive influence of the proposed program in full-contact karate was ascertained, both on the state of mental and physical health of karate athletes, and on the effectiveness their sports activities in general. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16876 |
Other Identifiers: | УДК 796.853.24:796.015.15 |
Appears in Collections: | Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.