Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16884
Назва: Психолого-педагогічні аспекти корекції передстартових емоційних станів єдиноборців
Інші назви: Psychological and pedagogical aspects of correctionthe pre-start emotional states of the wagners
Автори: Кернас, А.В.
Kernas, A.
Бібліографічний опис: Кернас А. В. Психолого-педагогічні аспекти корекції передстартових емоційних станів єдиноборців / А. В. Кернас // Наукові перспективи. Наука і техніка. – 2023. – №7 (21). – С. 296-311.
Дата публікації: 2023
ORCID: https://orccid.org/0000-0003-1669-6375
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-7(21)-296-311
Ключові слова: психолого-педагогічні прийоми
спортсмени-єдиноборці
передстартові емоційні стани
емоційне регулювання
singles athletes
pre-start emotional states
emotional regulation
psychological and pedagogical techniques
Короткий огляд (реферат): Робота присвячена розгляду актуальної на даний час у педогогіці та психології спорту проблемі передстартових емоційних станів спортсменів- єдиноборців культивуючих традиційні та східні види спортивних єдиноборств. В роботі проводиться опис етапів проведеного нами дослідження. Пропонується варіант вирішення цієї проблеми засобами разробленої нами програми психолго- педагогічних прийомів. Наводяться результати проведеного нами дослідження. Як відомо спортивні види єдиноборств – це специфічний вид людської діяльності, якому властиві наступні особливості: оперативний характер діяльності, висока психічна напруженість, динамізм, не стандартні умови рішення завдань, які часто змінюються, залежність результату від особливостей протидії суперника в стресогенних умовах явно вираженої конфліктної взаємодії.. У сучасних соціальних умовах особливого значення набуває змагальна діяльність, що проявляється в різних сферах життєдіяльності суспільства і яка не лише пред'являє часом гранично високі вимоги до афектно-вольових процесів і особистості в цілому, але і припускає уміння швидко і ефективно концентруватися на сукупності умов, що призводять до бажаного результату. Відомості про закономірності регуляції психічних станів можуть служити значною підмогою в рішенні багатьох тактичних і стратегічних завдань спортивної діяльності. Проблема психологічної корекції емоційних станів має важливе значення для конкретизації аспектів, які торкаються розвитку психологічних особливостей спортсменів та регуляції їх емоційних і вольових процесів. Висока психічна напруженість властива спортивним видам єдиноборства обумовлено низкою стресогенних чинників у своїй слід зазначити, що з найбільш значимих чинників є ризик отримання травм. Як може здатися на перший погляд такі види спорту як: дельтапланеризм, мотокрос, дайвінг, альпінізм, парашутний спорт і т.д., можуть становити велику загрозу здоров'ю і навіть життю. Однак, у перерахованих вище видах спортивної діяльності наступ таких негативних наслідків передбачається лише внаслідок форс-мажорних обставин у вигляді неконтрольованого нещасного випадку. Специфіка діяльності спортивних видів єдиноборств, навпаки полягає в тому, щоб у ході спортивної боротьби найбільш переконливо довести свою перевагу шляхом цілеспрямованого застосування дозволених правилами технічних дій фізичного впливу на супротивника, яка в залежності від конкретного виду єдиноборств може виражатися у вигляді ударів та кидків. З огляду на вище викладеного можна зробити цілком очевидні висновки про те, що ризик отримання травм, у тому числі й важких більшою мірою присутній саме у спортивних видах єдиноборств. Питання психологічної підготовки знайшли своє відображення у роботах як вітчизняних, так і зарубіжних авторів, у яких доводиться, що психологічна підготовка має вирішальне, хоча і не єдине значення для досягнення перемоги. Дані літератури свідчать про недостатню ефективність наявних схем корекції передстартових емоційних станів єдиноборців, що зумовлює актуальність теми дослідження і визначають мету роботи.
The work is devoted to consideration of the problem of psychological-pedagogical aspects of correcting the emotional states of sportsmen- combatants cultivating traditional and eastern types of martial arts, currently relevant in pedagogy and sports psychology. The work describes the stages of our research. We offer a solution to this problem using the program of psychological and pedagogical methods developed by us. The results of our research are presented. Martial arts sports are a specific type of human activity, which is characterized by the following features: operational nature of activity, high mental tension, dynamism, non-standard conditions for solving tasks that often change, dependence of the result on the features of the opponent's countermeasures in stressful conditions of clearly expressed conflict interaction. In modern social conditions, the competitive activity that manifests itself in various spheres of society's life and which not only makes extremely high demands on affective-volitional processes and the personality as a whole, but also assumes the ability to quickly and effectively concentrate on a set of conditions, is of particular importance in modern social conditions. leading to the desired result. Information on the regularities of the regulation of mental states can serve as a significant help in solving many tactical and strategic tasks of sports activities. The problem of psychological correction of emotional states is important for specifying aspects that affect the development of psychological characteristics of athletes and the regulation of their emotional and volitional processes. The high mental tension characteristic of martial arts is caused by a number of stressful factors, it should be noted that the risk of injury is one of the most significant factors. As it may seem at first glance, such sports as: hang gliding, motocross, diving, mountaineering, parachuting, etc., can pose a great threat to health and even life. However, in the sports activities listed above, the onset of such negative consequences is expected only as a result of force majeure in the form of an uncontrollable accident. The specificity of martial arts activities, on the contrary, is to prove one's superiority in the most convincing way in the course of a sports fight through the purposeful application of technical actions permitted by the rules of physical impact on the opponent, which, depending on the specific type of martial arts, can be expressed in the form of blows and throws. In view of the above, it is possible to draw quite obvious conclusions that the risk of receiving injuries, including serious ones, is present to a greater extent in martial arts. The issue of psychological training is reflected in the works of both domestic and foreign authors, who prove that psychological training is crucial, although not the only one, for achieving victory. Data from the literature testify to the insufficient effectiveness of existing schemes for correcting the pre-start emotional states of martial artists, which determines the relevance of the research topic and determines the purpose of the work.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16884
Інші ідентифікатори: УДК 37.159.92.
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12312312412.pdf706,2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.