Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17104
Назва: | Економічна модель передачі в аутсорсинг маркетингових витрат підприємства та витрат на збут у контексті забезпечення конкурентоспроможності |
Інші назви: | Economic model of outsourcing marketing expenses and sales expenses in the context of ensuring competitiveness |
Автори: | Жиляков, С.В. Zhyliakov, S. |
Бібліографічний опис: | Жиляков С. В. Економічна модель передачі в аутсорсинг маркетингових витрат підприємства та витрат на збут у контексті забезпечення конкурентоспроможності / С. В. Жиляков // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2023. – № 9 (310). – С. 14-22. |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Одеський національний економічний університет |
ORCID: | 0009-0002-1861-218X |
Ідентифікатор DOI: | DOI:10.32680/2409-9260-2023-9-310-14-22 |
Ключові слова: | конкурентоспроможність економічна модель дохід оподаткування аутсорсинг маркетинг витрати збут бухгалтерський облік competitiveness economic model income taxation outsourcing marketing expenses sales accounting |
Короткий огляд (реферат): | Метою статті є обґрунтування ефективності економічної моделі управління маркетинговими витратами
підприємства та витратами на збут з можливістю передачі їх в аутсорсинг. Для досягнення мети застосовані методи
аналізу і синтезу, індукції та дедукції, документальної перевірки, моделювання, лінійного рівняння. Проаналізовано останні
публікації про роль маркетингу та витрат на збут у контексті конкурентоспроможності підприємства. Досліджено
концептуальні підходи до визначення витрат на маркетинг та збут, виявлено спільні риси та відмінності цих підходів.
Проведено порівняння з інструментами маркетингу моделі 4Р, в результаті синтезовано витрати на маркетинг та
збут, які пов’язані між собою, для передачі їх в аутсорсинг. Проаналізовано законодавчі норми бухгалтерського обліку,
цивільного, господарського та податкового права і методом індукції досягнуто висновку про доцільність створення
економічної моделі передачі в аутсорсинг фізичним особам – підприємцям певних функцій для збільшення оборотних
коштів та конкурентоспроможності підприємства. Методом моделювання досліджено запропоноване лінійне рівняння,
результатом якого є дані про ефективність витрат підприємства від переданих в аутсорсинг функцій маркетингу та
збуту продукції. За результатами дослідження, методом дедукції отримано коефіцієнт ефективності інвестованих в
аутсорсинг коштів у створеній економічній моделі. Методом документальної перевірки обґрунтовано подвійний запис
створеної моделі в бухгалтерському обліку та доведено необхідність підтвердження понесених витрат первинними
документами для мінімізації ризиків в оподаткуванні. Практична значущість результатів дослідження полягає
в обґрунтуванні моделі, яка дозволяє приймати ефективні рішення щодо інвестицій в аутсорсинг для підвищення
конкурентоспроможності підприємства. The purpose of the article is to justify the effectiveness of the economic model for managing marketing expenses and sales expenses of a company with the possibility of outsourcing them. To achieve this goal, methods of analysis and synthesis, induction and deduction, documentary verification, and modeling, as well as linear equations, were applied. The latest publications on the role of marketing and sales expenses in the context of a company’s competitiveness were analyzed. Conceptual approaches to defining marketing and sales expenses were explored, and commonalities and differences were argued. A comparison was made with marketing tools such as the 4Ps model, resulting in the synthesis of marketing and sales expenses, which are interconnected for outsourcing. Legislative norms of accounting, civil, economic, and tax law were analyzed, and through the induction method, a conclusion was reached regarding the feasibility of creating an economic model for outsourcing certain functions to individual entrepreneurs to increase working capital and competitiveness. The feasibility of applying an economic model using the services of individual persons exclusively is justified by the personal experience of individual outsourcers, with the potential for its spread within the company and adjustments to its strategy to ensure competitiveness. Forecasted risks of the model were examined, and approaches to addressing them were proposed. Using modeling, a linear equation was examined, resulting in data on the efficiency of a company's expenses for outsourcing marketing and sales functions. Deductively, the efficiency coefficient of investments in the created economic model for outsourcing was obtained. Documentary verification was used to justify the double-entry accounting of the model and the necessity of confirming incurred expenses with primary documents to minimize tax risks. When applying the model, the introduction of additional sub-accounts in accounting was proposed, which, in the overall summary, would not affect the documentation of economic activities. The practical significance of the research results lies in justifying a model that allows for effective decisions regarding investments in outsourcing to enhance a company’s competitiveness. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17104 |
Інші ідентифікатори: | УДК 338.1: 339.1 JEL Classification: M310; M410 |
Розташовується у зібраннях: | № 9 (310) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
14-22.pdf | 490,33 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.