Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17232
Назва: Вплив концепції VALUE-BASED MANAGEMENT на вартість підприємства
Інші назви: Influence of the concept of VALUE-BASED MANAGEMENT on the value of the enterprise
Автори: Петецький, І.
Petecki, I.
Бібліографічний опис: Петецький І. Вплив концепції VALUE-BASED MANAGEMENT на вартість підприємства / І. Петецький // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2023. – № 10 (311). – С. 17-22.
Дата публікації: 2023
Видавництво: Одеський національний економічний університет
ORCID: 0000-0003-4557-027Х
Ідентифікатор DOI: DOI:10.32680/2409-9260-2023-10-311-17-22
Ключові слова: вартість підприємства
прибуток
оцінка вартості
ефективність управління
концепція вартісно-орієнтованого управління (VBM)
максимізація вартості підприємства
enterprise value
profit
valuation
management efficiency
concept of value-oriented management (VBM)
enterprise value maximization
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто вплив концепції вартісно-орієнтованого управління (VBM, Value Based Management) на формування вартості підприємства. Встановлено, що обрана тема була предметом досліджень багатьох науковців, проте є недостатньо висвітленою у розрізі дослідження чинників, що впливають на вартість підприємства та ефективність його діяльності. Визначено необхідність пошуку дієвих механізмів управління вартістю підприємства з використанням сучасних концепцій актуальність яких стрімко зростає. Зазначено, що отримання прибутку у певному періоді не гарантує його одержання у наступному періоді через те що в умовах динамічного розвитку зовнішнього середовища підприємець повинен обирати різні критерії прибутковості. В умовах невизначеності управління вартістю підприємства є складним процесом у розрізі аналізу статистичних показників діяльності та їх оцінки. Тому максимізація вартості підприємства є найбільш оптимальним критерієм для визначення ефективності діяльності та демонструє сукупну характеристику фінансових показників, у яких зацікавлені стейкхолдери. Для ефективної реалізації стратегічних планів у діяльності підприємства розглянуто чинники, які впливають на вартість підприємства та враховують ендогенні (внутрішні) та екзогенні (зовнішні) фактори. Розглянуто залежність ринкової вартості підприємства (РВП) від етапів його розвитку. Представлено механізм управління вартістю бізнесу (підприємства) на засадах концепції Value-based management, яка охоплює діяльність підприємства на всіх рівнях та сприяє досягненню стратегічної цілі – максимізація вартості бізнесу в залежності від системних характеристик, які мають циклічний характер стратегічних та тактичних управлінських рішень, що базуються на системі взаємопов’язаних показників ефективності та нормативах. Рекомендовано для максимізації вартості підприємства впроваджувати концепцію вартісно-орієнтованого управління (VBM, Value Based Management), яка дає можливість передбачити настання певних подій та підготувати прогнозовані альтернативні рішення.
The article considers the influence of the concept of value-oriented management (VBM, Value Based Management) on the formation of enterprise value. It is determined that the chosen topic has been the subject of research by many scientists, however, it is not sufficiently covered in the context of studying the factors that affect the cost of enterprise and the efficiency of its activities. The need to find effective mechanisms for managing the cost of enterprise using modern concepts, the relevance of which is growing rapidly, has been determined. It is noted that making a profit in a certain period does not guarantee its receipt in the next period due to the fact that in the conditions of dynamic development of the external environment. Under conditions of uncertainty, enterprise value management is a complex process in terms of analyzing statistical performance indicators and evaluating them. Therefore, maximizing the value of the enterprise is the most optimal criterion for determining the efficiency of activities and demonstrates the aggregate characteristics of financial indicators in which stakeholders are interested. For the effective implementation of strategic plans in the activities of the enterprise, the factors that affect the cost of the enterprise and take into account the endogenous (internal) and exogenous (external) factors are considered. The dependence of the market value of enterprise (RVP) on the stages of its development is considered. The mechanism of business (enterprise) value management is presented on the basis of the concept of Value-based management, which covers the activities of the enterprise at all levels and contributes to the achievement of the strategic goal - maximizing the value of the business depending on the system characteristics, which have a cyclical nature of strategic and tactical management decisions based on a system of interrelated performance indicators and standards. Recommended for value maximization enterprises to implement the concept of Value-Based Management (VBM), which makes it possible to predict the occurrence of certain events and prepare predictable alternative solutions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17232
Інші ідентифікатори: УДК 658.15
JEL Classification: G300; G320
Розташовується у зібраннях:№10 (311)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
17-22.pdf436,01 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.