Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17411
Title: Аналіз стану і розвитку системи вищої освіти в Україні у 2014-2021 роках
Other Titles: International comparisons of the level of education of the population in 2014-2021
Authors: Осадчук, Я.В.
Самотоєнкова, Ю.О.
Osadchuk, Y.
Samotoenkova, O.
Citation: Осадчук, Я. В. Аналіз стану і розвитку системи вищої освіти в Україні у 2014 – 2021 роках / Я. В. Осадчук, О. В. Самотоєнкова // Статистика – інструмент соціально-економічних досліджень : зб. наук. студ. праць. – 2022. – Вип. 8. – Ч. ІІ – С. 52 – 60.
Issue Date: 2022
Publisher: Одеський національний економічний університет
Keywords: вища освіта
заклади вищої освіти
контингент студентів
динаміка
структура
higher education
institutions of higher education
contingent of students
dynamics
structure
Abstract: У статті розглянуто актуальні питання дослідження сфери вищої освіти, наведено міжнародні порівняння ефективності національних систем вищої освіти за методологією Інституту статистики ЮНЕСКО, проаналізовано динаміку і структуру кількості закладів вищої освіти та контингенту студентів в Україні та окремих регіонах, Зроблено прогноз кількості студентів закладів вищої освіти на період до 2025 року.
The article examines current research issues in the field of higher education, provides international comparisons of the efficiency of national higher education systems according to the methodology of the UNESCO Institute of Statistics, analyzes the dynamics and structure of the number of higher education institutions and the contingent of students in Ukraine and certain regions, makes a forecast of the number of students in higher education institutions for the period until 2025
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17411
Appears in Collections:2022. Випуск 8. Частина 2
Кафедра статистики та математичних методів в економіці

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
52-69.pdf966,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.