Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17434
Title: | Аналіз професійного дискурсу як особливості мови економістів |
Other Titles: | Analysis of professional discourse as features of economists' language |
Authors: | Гейна, О.В. Heina, O. |
Citation: | Гейна О.В. Аналіз професійного дискурсу як особливості мови економістів / О.В .Гейна // Забезпечення якості вищої освіти: проблеми та перспективи розвитку: матеріали VІІ Міжнар. наук.-метод. конф. (Одеса, 6-7 березня 2024 р.). – Одеса: ОНЕУ, 2024. – С. 5–6. |
Issue Date: | 2024 |
Keywords: | дискурс професійний дискурс професійна мова discourse professional discourse professional language |
Abstract: | Проблема адекватного опису професійної мови як особливої знакової системи, що
формується у дискурсі спеціальності, нині є надзвичайно актуальною. Загально відомо, що
професійна мова це особливий різновид літературної мови, що виникає в рамках наукового
стилю, та обслуговує професійну сферу спілкування. У вітчизняній лінгвістиці цей різновид
літературної мови частіше називають «функціональною мовою», «спеціальною мовою»,
«Інваріантність» образу світу досягається переважно за рахунок тезаурусного рівня
професійної мови: використання спеціальної лексики, професіоналізмів, термінології. Крім
того, професійна мова - це система ключових понять, що формують тематичне макрополе. Так,
макрополе економічної мови включає поняття: вище керівництво, стратегічний маркетинг, місія
підприємства, довгострокові цілі, корпоративна стратегія); персонал (менеджери, акціонери,
трудові ресурси); фінанси (бюджет, кредит, інвестиції); виробництво (чинники виробництва,
технологія, продукція, послуги); маркетинг (реклама, ринок, зовнішньо-торгівельні операції);
продаж (товар, ціна, тариф); логістика (обладнання, транспортні засоби, сировинні ресурси);
економічні чинники (інфляція, обмінний курс, рівень зайнятості The problem of adequate description of professional language as a special sign system that is formed in the discourse of the specialty, is now extremely relevant. It is generally known that professional language is a special type of literary language that arises within the framework of scientific style, and serves the professional sphere of communication. This variety is used in domestic linguistics literary language is more often called "functional language", "special language", "Invariance" of the image of the world is achieved mainly at the expense of the thesaurus level professional language: use of special vocabulary, professionalism, terminology. Except moreover, professional language is a system of key concepts that form the thematic macrofield. So, the macrofield of economic language includes concepts: top management, strategic marketing, mission enterprises, long-term goals, corporate strategy); personnel (managers, shareholders, workforce); finance (budget, credit, investments); production (factors of production, technology, products, services); marketing (advertising, market, foreign trade operations); sale (product, price, tariff); logistics (equipment, vehicles, raw materials); economic factors (inflation, exchange rate, employment level |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17434 |
Appears in Collections: | Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ОНЕУ. 2023.тези Гейна.pdf | 1,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.