Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17951
Назва: Методи та інструменти концепції total quality management як основа реалізації конкурентної стратегії підприємств
Інші назви: Methods and tools of the total quality management concept as the basis of competitive strategy implementation
Автори: Карпенко, Ю.В.
Саєнко, А.Р.
Karpenko, Y.
Saienko, A.
Бібліографічний опис: Карпенко Ю. В. Методи та інструменти концепції total quality management як основа реалізації конкурентної стратегії підприємств / Ю. В. Карпенко, А. Р. Саєнко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2024. – № 1-2 (314-315). – С. 84-91.
Дата публікації: 2024
Видавництво: Одеський національний економічний університет
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1144-3910
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-1-2-314-315-84-91
Ключові слова: конкурентна стратегія
методи та інструменти TQM
методика розгортання функції якості QFD
методика аналізу причин та наслідків відмов FMEA
методи Тагуті
методологія «шість сігм»
методологія Кайдзен
competitive strategy
TQM methods and tools
quality function deployment methodology (QFD)
method of Failure Mode and Effects Analysis (FMEA)
Taguti methods
"six sigma" methodology
Kaizen methodology
Короткий огляд (реферат): Метою статті є розвиток методичних засад реалізації конкурентної стратегії підприємств на основі використання інструментарію концепції TQM. У процесі дослідження використано метод порівняльного аналізу та групування (для виділення сутності, переваг та недоліків методів та інструментів TQM), метод зіставлення (для встановлення відповідності методів та інструментів TQM виду конкурентної стратегії). У статті розглянуто такі методи та інструменти концепції Total Quality Management, як методика розгортання функції якості QFD; методика аналізу причин та наслідків відмов FMEA; методи Тагуті; методологію «шість сігм»; методологію Кайдзен. Запропоновано використовувати методи та інструменти QFD для реалізації окремих видів конкурентної стратегії.
The purpose of this article is the development of methodological principles for the implementation of the enterprises’ competitive strategy based on the use of the TQM concept toolkit. Competitive strategy is interpreted as a strategy built on the basis of a sustainable competitive advantage of an enterprise in a strategic business segment in competitive conditions. In the research process, the method of comparative analysis and grouping was used (to highlight the essence, advantages and disadvantages of Total Quality Management methods and tools), the comparison method (to establish the compatibility of TQM methods and tools with the type of competitive strategy). The article discusses such methods and tools of the Total Quality Management concept as the method of Quality Function Deployment (QFD); method of Failure Mode and Effects Analysis (FMEA); Taguti methods; "six sigma" methodology; Kaizen methodology. The quality function deployment methodology QFD aims to create a product with better than the competitor's characteristics, which will have high value for the consumer and low cost due to the reduction of rework costs. The method of analyzing the consequences and causes of failures FMEA allows you to assess risks and possible losses in advance, that is, to identify them at the stage of product design. Taguti's methods provide an opportunity to design products and processes aimed at increasing quality while reducing costs. The "six sigma" methodology allows to improve the quality and efficiency of the process by reducing its variation and defects. The Kaizen methodology assumes continuous improvement of the process and product, which is carried out gradually and does not require significant costs. It is proposed to use QFD methods and tools to implement certain types of competitive strategy.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17951
Інші ідентифікатори: УДК 005.2:338.23
JEL Classification: M110
Розташовується у зібраннях:Кафедра менеджменту організацій
№ 1-2 (314-315)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
84-91.pdf586,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.