Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18728
Назва: | Динаміка впливу інформаційного стресу на здобувачів вищої освіти |
Інші назви: | Dynamics of the informational stress influence on higher education students |
Автори: | Пундєв, В.В. Pundev, V. |
Бібліографічний опис: | Пундєв В.В. Динаміка впливу інформаційного стресу на здобувачів вищої освіти / В.В. Пундєв // Ментальне здоров'я. – 2024. – № 1. – С. 62-70. |
Дата публікації: | 2024 |
Ідентифікатор DOI: | https://doi.org/10.32782/3041-2005/2024-1-10 |
Ключові слова: | інформація інформаційний стрес здобувачі вищої освіти депресивний стан нервово-психічна напруга information informational stress higher education students depressive state neuropsychological tension |
Короткий огляд (реферат): | У статті надано теоретичне обґрунтування підходу до вивчення інформаційного стресу та емпіричне
дослідження динаміки впливу інформаційного стресу на людину в процесі навчання у ЗВО. Спираючись на
теорію А. Рестіана, було надано загальне поняття феномена «інформаційний стрес». Визначено типологію
інформаційного стресу. Виокремлено критерії розвитку інформаційного стресу при навчанні у ЗВО. Оцінювання наявності розвитку інформаційного стресу у здобувачів ВО проводилося емпірично відповідно до показників за шкалою депресії, що є його індикатором та зумовлюється процесами непрагматичної адаптації до
інформації. Визначено, що під час навчального року вплив інформаційного стресу стає більш помітним: за
результатами опитувальника «Шкала депресії Бека» встановлено, що більше третини респондентів у середині навчального року та лише 10 % наприкінці не виявили симптомів депресивного стану; 10 % опитуваних
мали середній рівень важкості депресивного розладу на початку дослідження і вже 15 % – наприкінці; на
другому етапі опитування з’явився і важкий прояв депресивного синдрому в 5 % респондентів. Отримано, що
в середині року близько 35 % здобувачів мали високий рівень особистісної тривоги, тоді як на кінець року ця
цифра зросла до 50 %. Показники ситуативної тривожності мали більшу різницю в часі, було визначено збільшення удвічі – з 30 % до 60 % долі її високого рівня. Порівняння результатів за трьома шкалами САН визначило,
що під час навчання здобувачів 4-го курсу показники за шкалами «Самопочуття», «Активність» та «Настрій»
зазнають значних негативних змін. Порівняння рівнів нервово-психічної напруги на початку навчального року
та наприкінці за методикою «Опитувальник нервово-психічної напруги» визначило зростання долі її високого
рівня з 20 % до 45 %. Аналіз змін даних за банком методик дав можливість зробити висновок, що під час
періоду навчання у ЗВО здобувачі відчувають збільшення рівня стресу інформаційної природи, та конкретизував його негативний вплив на їхню психіку. The article provides a theoretical justification of the approach to the study of informational stress and an empirical study of informational stress impact dynamics in the process of studying at a higher education institution. Based on the theory of A. Restian, a general concept of the phenomenon “information stress” was provided. The typology of informational stress was defined. The criteria for the development of informational stress during education at higher education institutions were singled out. Empirical assessment of the development of informational stress in HE students was carried out according to indicators on the depression scale, which is its indicator and is caused by the processes of non-pragmatic adaptation to information. It was determined that during the academic year the impact of informational stress becomes more noticeable: according to the results of the questionnaire “Beck’s Depression Scale” it was established that more than a third of respondents in the middle of the academic year and only 10 % at the end did not show symptoms of a depressive state; 10 % of respondents had an average level of severity of depressive disorder at the beginning of the study and 15 % – at the end; at the second stage of the survey, a severe manifestation of the depressive syndrome appeared in 5 % of respondents. It was found that in the middle of the year about 35 % of the students had a high level of personal anxiety, while at the end of the year this figure increased to 50 %. Indicators of situational anxiety had a greater difference in time: a doubling was found – from 30 % to 60 % of the share of its “high level”. A comparison of the results on three scales of the “Feeling of well-being”, “Activity”, “Mood” determined that during the education of the 4th year students the indicators of all scales undergo significant negative changes. A comparison of the levels of neuropsychological stress at the beginning and at the end of the academic year using the “Neuropsychological Tension Questionnaire” showed an increase in the proportion of its “high level” group from 20 % to 45 %. The analysis of changes in data according to the bank of methods made it possible to conclude that during the period of study in HE institutions students experience an increase in the level of stress of an informational nature and to specify its negative impact on their psyche. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18728 https://journals.oneu.od.ua/index.php/mh/article/view/10 |
Інші ідентифікатори: | УДК 159.913:159.922.2 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Пундєв. журнал Ментальне здоров'я стаття ДИНАМІКА.pdf | 587,4 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.