Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18780
Назва: Особливості формування комунікативних навичок у дітей за допомогою казкотерапії
Інші назви: Peculiarities of forming communication skills in children through fairy tale therapy
Автори: Орленко, І.М.
Цимбалюк, В.А.
Orlenko, I.
Tsymbalyuk, V.
Бібліографічний опис: Орленко І.М. Особливості формування комунікативних навичок у дітей за допомогою казкотерапії / І.М. Орленко, В.А. Цимбалюк // Ментальне здоров’я. – 2024. – № 2. – С. 50-56.
Дата публікації: 2024
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.32782/3041-2005/2024-2-8
Ключові слова: казкотерапія
казкова історія
комунікативні навички
психологічна підтримка
взаємодія
психотерапевтичні технології
fairy tale therapy
fairy tale story
communication skills
psychological support
interaction
psychotherapeutic technologies
Короткий огляд (реферат): У статті представлено методи формування комунікативних навичок у дітей за допомогою казкотерапії. Охарактеризовано метод казкотерапії як метод психотерапії, що використовує казки для допомоги дітям в розв’язанні внутрішніх конфліктів та розвитку особистості і є ефективним інструментом для розвитку уяви, творчого мислення та комунікативних навичок у дітей. Акцентовано увагу на психотерапевтичних можливостях казки: зміни сприйняття дитиною навколишнього світу, адаптація до нових життєвих обставин, подолання стресового стану, формування емоційного інтелекту, формування комунікативних навичок, міжособистісних відносин. Виокремлено теоретико-методичні, загальнокультурно-педагогічні, психологічні аспекти казкотерапії як інтегративної технології. Презентовано методичні рекомендації використання казкотерапії для розвитку комунікативних навичок дітей під час війни в Україні. Наголошено на нових можливостях сучасних технологій для використання казкотерапії у розвитку комунікативних навичок у дітей, таких як інтерактивні платформи, мобільні додатки та мультимедійні ресурси. Основною метою статті є розкриття особливостей формування комунікативних навичок у дітей за допомогою методів казкотерапії; визначення особливостей сприйняття дітьми психотерапевтичних казок для розвитку навичок соціальної взаємодії. В статті використано теоретичний підхід для аналізу, порівняння та узагальнення наукової літератури з теми дослідження та емпіричний підхід, що включав аналіз методики використання казкотерапії для розвитку комунікативних навичок дітей. Проаналізовано дослідження зарубіжних та українських науковців щодо використання казкотерапії у психотерапевтичній, корекційно- розвивальній, відновлювальній практиці практичних психологів. Обґрунтовано, що казкотерапія сприяє розвитку емоційної грамотності, вчить дітей розпізнавати і називати свої емоції, а також розуміти почуття інших. Це є важливим аспектом емоційного інтелекту, який допомагає дітям краще взаємодіяти з однолітками і дорослими, будувати здорові міжособистісні стосунки і ефективно вирішувати конфлікти
The article presents methods of forming communication skills in children through fairy tale therapy. The method of fairy tale therapy is described as a method of psychotherapy that uses fairy tales to help children resolve internal conflicts and develop personality and is an effective tool for developing imagination, creative thinking and communication skills in children. Attention is focused on the psychotherapeutic possibilities of fairy tales: changing the child’s perception of the world around him or her, adaptation to new life circumstances, overcoming stress, forming emotional intelligence, developing communication skills, interpersonal relationships. Methodological recommendations for the use of fairy tale therapy for the development of children’s communication skills during the war in Ukraine are presented. The author emphasises the new possibilities of modern technologies for the use of fairy tale therapy in the development of children’s communication skills, such as interactive platforms, mobile applications and multimedia resources. The main purpose of the article is to reveal the peculiarities of developing children’s communication skills using fairy tale therapy methods; to determine the peculiarities of children’s perception of psychotherapeutic fairy tales for the development of social interaction skills. The article uses a theoretical approach to analyse, compare and summarise the scientific literature on the topic of the study and an empirical approach, which included an analysis of the methodology of using fairy tale therapy to develop children’s communication skills. The research of foreign and Ukrainian scholars on the use of fairy tale therapy in psychotherapeutic, correctional, developmental, and rehabilitation practice of practical psychologists is analysed. It is substantiated that fairy tale therapy promotes the development of emotional literacy, teaches children to recognise and name their emotions, as well as to understand the feelings of others. This is an important aspect of emotional intelligence that helps children to interact better with peers and adults, build healthy interpersonal relationships and resolve conflicts effectively.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18780
Інші ідентифікатори: УДК 159.9.018:398.21
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки
Ментальне здоров’я № 2 (2024)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10.pdf521,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.