Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18782
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСіленко, А.О.-
dc.contributor.authorПасхіна, О.Є.-
dc.contributor.authorSilenko, A.-
dc.contributor.authorPaskhinа, О.-
dc.date.accessioned2024-11-14T13:06:38Z-
dc.date.available2024-11-14T13:06:38Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifierУДК 316:776-
dc.identifier.citationСіленко А.О. Інформаційно-психологічний вплив на громадську думку / А.О. Сіленко, О.Є. Пасхіна // Ментальне здоров’я. – 2024. – № 2. – С. 64-69.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18782-
dc.description.abstractУ статті розглядається процес інформаційно-психологічного впливу на людину та суспільство, на громадську думку, у тому числі методів маніпуляції та пропаганди, що застосовуються у сучасному інформаційному просторі.Метою дослідження є теоретичний аналіз інформаційно-комунікаційного впливу на громадську думку. Для досягнення цієї мети були поставлені наступні дослідницькі завдання: проаналізувати ступінь розробленості проблеми; дослідити понятійно-категоріальний апарат дослідження; розглянути основні теоретико-методологічні підходи до дослідження інформаційно-психологічного впливу на громадську думку; проаналізувати особливості протидії деструктивному впливу та маніпулюванню.В основу дослідження покладено міждисциплінарний підхід, оскільки проблема інформаційно-психологічного впливу на думку лежить у сфері міждисциплінарної взаємодії: права, психології, соціології, права та інформаційних технологій.Теоретико-методологічною основою стали роботи видатних мислителів різних періодів, зокрема П. Лазарсфельда, Г. Лассуелла, М. Маклюєна, В. Ліпмана, С. Московичі, Б. Берельсона, Н. Луман, Е. Ноель-Нойман та ін., які дійшли висновку про могутній вплив інформаційно-психологічного середовища на індивідуальну та масову свідомість.В результаті дослідження сформульовано визначення суспільної думки та інформаційно-психологічного впливу на громадську думку. На наш погляд, громадська думка це продукт суспільної свідомості, що є сукупністю думок членів великих соціальних груп про прояви соціального життя (факти, явища, процеси та ін.), і впливає на соціально-політичні процеси в суспільстві та державі.Інформаційно-психологічний вплив на громадську думку – це спрямованість інформаційно-психологічних способів на суспільну свідомість, внаслідок якої думки, погляди, уподобання, ціннісні орієнтації, а також поведінка об’єкта впливу змінюються відповідно до цілей суб’єкта впливуen_US
dc.description.abstractThe purpose of the research is a theoretical analysis of the information and communication impact on public opinion. To achieve this goal, the following research tasks were set: – to analyze the degree of development of the problem; examine the conceptual and categorical apparatus of research; consider the main theoretical and methodological approaches to the study of informational and psychological influence on public opinion; to analyze the features of resistance to destructive influence and manipulation.The research is based on an interdisciplinary approach, since the problem of informational and psychological influence on public opinion lies in the field of interdisciplinary interaction: law, psychology, sociology, law and information technologies.The theoretical and methodological basis became the works of outstanding thinkers of different periods, in particular, P. Lazarsfeld, H. Lasswell, M. McLuhan, V. Lipman, S. Moskovycha, B. Berelson, N. Luhmann, E. Noel-Neumann, and others, who came to the conclusion about the powerful influence of the informational and psychological environment on individual and mass consciousness.As a result of the research, definitions of public opinion and informational and psychological influence on public opinion are formulated. In our opinion, public opinion is a product of public consciousness, which is a set of opinions of members of large social groups about the manifestations of social life (facts, phenomena, processes, etc.), and has an impact on social and political processes in society and the state.Information-psychological impact on public opinion is the direction of information-psychological methods on public consciousness, as a result of which thoughts, views, preferences, value orientations, as well as behavior of the object of influence change in accordance with the goals of the subject of influence.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherОдеський національний економічний університетen_US
dc.subjectінформаційно-психологічний впливen_US
dc.subjectгромадська думкаen_US
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїen_US
dc.subjectгромадська свідомістьen_US
dc.subjectпропагандаen_US
dc.subjectманіпулюванняen_US
dc.subjectдезінформаціяen_US
dc.subjectinformation-psychological influenceen_US
dc.subjectpublic opinionen_US
dc.subjectinformation-communication technologieen_US
dc.subjectpublic consciousnessen_US
dc.subjectpropagandaen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectmisinformationen_US
dc.titleІнформаційно-психологічний вплив на громадську думкуen_US
dc.title.alternativeInformation and psychological impact on public opinionen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/3041-2005/2024-2-10-
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки
Ментальне здоров’я № 2 (2024)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12.pdf529,71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.