Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18782
Назва: Інформаційно-психологічний вплив на громадську думку
Інші назви: Information and psychological impact on public opinion
Автори: Сіленко, А.О.
Пасхіна, О.Є.
Silenko, A.
Paskhinа, О.
Бібліографічний опис: Сіленко А.О. Інформаційно-психологічний вплив на громадську думку / А.О. Сіленко, О.Є. Пасхіна // Ментальне здоров’я. – 2024. – № 2. – С. 64-69.
Дата публікації: 2024
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.32782/3041-2005/2024-2-10
Ключові слова: інформаційно-психологічний вплив
громадська думка
інформаційно-комунікаційні технології
громадська свідомість
пропаганда
маніпулювання
дезінформація
information-psychological influence
public opinion
information-communication technologie
public consciousness
propaganda
manipulation
misinformation
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається процес інформаційно-психологічного впливу на людину та суспільство, на громадську думку, у тому числі методів маніпуляції та пропаганди, що застосовуються у сучасному інформаційному просторі.Метою дослідження є теоретичний аналіз інформаційно-комунікаційного впливу на громадську думку. Для досягнення цієї мети були поставлені наступні дослідницькі завдання: проаналізувати ступінь розробленості проблеми; дослідити понятійно-категоріальний апарат дослідження; розглянути основні теоретико-методологічні підходи до дослідження інформаційно-психологічного впливу на громадську думку; проаналізувати особливості протидії деструктивному впливу та маніпулюванню.В основу дослідження покладено міждисциплінарний підхід, оскільки проблема інформаційно-психологічного впливу на думку лежить у сфері міждисциплінарної взаємодії: права, психології, соціології, права та інформаційних технологій.Теоретико-методологічною основою стали роботи видатних мислителів різних періодів, зокрема П. Лазарсфельда, Г. Лассуелла, М. Маклюєна, В. Ліпмана, С. Московичі, Б. Берельсона, Н. Луман, Е. Ноель-Нойман та ін., які дійшли висновку про могутній вплив інформаційно-психологічного середовища на індивідуальну та масову свідомість.В результаті дослідження сформульовано визначення суспільної думки та інформаційно-психологічного впливу на громадську думку. На наш погляд, громадська думка це продукт суспільної свідомості, що є сукупністю думок членів великих соціальних груп про прояви соціального життя (факти, явища, процеси та ін.), і впливає на соціально-політичні процеси в суспільстві та державі.Інформаційно-психологічний вплив на громадську думку – це спрямованість інформаційно-психологічних способів на суспільну свідомість, внаслідок якої думки, погляди, уподобання, ціннісні орієнтації, а також поведінка об’єкта впливу змінюються відповідно до цілей суб’єкта впливу
The purpose of the research is a theoretical analysis of the information and communication impact on public opinion. To achieve this goal, the following research tasks were set: – to analyze the degree of development of the problem; examine the conceptual and categorical apparatus of research; consider the main theoretical and methodological approaches to the study of informational and psychological influence on public opinion; to analyze the features of resistance to destructive influence and manipulation.The research is based on an interdisciplinary approach, since the problem of informational and psychological influence on public opinion lies in the field of interdisciplinary interaction: law, psychology, sociology, law and information technologies.The theoretical and methodological basis became the works of outstanding thinkers of different periods, in particular, P. Lazarsfeld, H. Lasswell, M. McLuhan, V. Lipman, S. Moskovycha, B. Berelson, N. Luhmann, E. Noel-Neumann, and others, who came to the conclusion about the powerful influence of the informational and psychological environment on individual and mass consciousness.As a result of the research, definitions of public opinion and informational and psychological influence on public opinion are formulated. In our opinion, public opinion is a product of public consciousness, which is a set of opinions of members of large social groups about the manifestations of social life (facts, phenomena, processes, etc.), and has an impact on social and political processes in society and the state.Information-psychological impact on public opinion is the direction of information-psychological methods on public consciousness, as a result of which thoughts, views, preferences, value orientations, as well as behavior of the object of influence change in accordance with the goals of the subject of influence.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18782
Інші ідентифікатори: УДК 316:776
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки
Ментальне здоров’я № 2 (2024)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12.pdf529,71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.