Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18806
Назва: Фабінг як мультидисциплінарна проблема сучасного суспільства
Інші назви: Рhubbing as a multidisciplinary problem of modern society
Автори: Ганган, Ю.С.
Асєєва, Ю.О.
Hanhan, Y.
Asieieva, Y.
Бібліографічний опис: Ганган Ю. С. Фабінг як мультидисциплінарна проблема сучасного суспільства / Ю. С. Ганган, Ю. О. Асєєва // Вісник морської медицини. – 2023. – №4 (101). – С. 146-152.
Дата публікації: 2023
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0052-3982
https://orcid.org/0000-0003-3086-3993
Ідентифікатор DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.10606844
Ключові слова: адикції
кібеадикції
фабінг
номофобія
кіберпростір
цифрові технології
Інтернет
смартфоно-залежність
міжособистісна комунікація
технофобії
addictions
cyberaddictions
phubbing
nomophobia
cyberspace
digital technologies
Internet
smartphone dependency
inter-social communication
technophobіа
Короткий огляд (реферат): У статті авторами здійснено аналіз філософської, соціальної, медичної та психологічної літератури, з метою визначення фабінгу як міжгалузевої проблеми сучасного суспільства. Розглянуто світовий досвід та проведено аналіз результатів світових та українських емпіричних досліджень, щодо визначення ступеня поширення фабінгу серед підлітків та юнаків,основних детермінант та симптоматики розвитку даної залежності. У роботі відзначено, що фабінг можна розгляд не тільки як результат технологічного прогресу, але і як абсолютно новий феномен соціальної поведінки серед молодого населення. Фабінг розглядається авторами як акт ігнорування учасниками безпосередньої міжособистісної комунікації своїх партнерів через надмірне використання ґаджетів. Підкреслено, що фактори фабінгу та наслідки його для міжособистісної взаємодії, близьких відносин, психологічного здоров’я потребують ретельних досліджень. Загалом за результатами емпіричних досліджень, більше 75% учасників підліткового та юнацького віку вказали на наявність скутості у стосунках з ровесниками. Близько 40% осіб юнацького віку виявляють до фабінгу толерантне ставлення, а 61% –інтолерантне. У 54,7% респондентів через фабінг виникали конфліктні ситуації. Аналізуючи результати науково-теоретичних та практичних надбань, стає зрозуміло що дана форма залежності має як соціальні так і психологічні негативні наслідки, негативно вливає на психоемоційні стани, вольові й мнемонічні процеси особистості. Постійне занурення та відволікання на смартфон, не лише негативно впливає на соціальну взаємодію у реальному житті, а може сприяти розвитку техностресу, тривожності, депресивних станів, негативно впливає на глибину та якість сну, знижує академічну та професійну продуктивність. Все це потребує нових емпіричних досліджень для формування чіткої етіології даної залежності. У роботі автори розглядають різноманітні підходи до вивчення даного феномену, підкреслюючи багатогранність цієї нозоформи. Формують можливі маркери купування та побудови психоосвітніх, психопрофілактичних та психокорекційних програм для молодого покоління.
In this article, the authors present an analysis of philosophical, social, medical and psychological literature, with the method of identifying phubbingas an interdisciplinary problem of daily matrimony. The light evidence was reviewed and an analysis of the results of light and Ukrainian empirical research was carried out, so that the development of the main determinants and symptoms of the development was given. ї laziness. The robot points out that fabrication can be seen not only as a result of technological progress, but also as a completely new phenomenon of social behavior among the young population. Phubbing is viewed by the authors as an act of ignoring by participants of the indirect inter-personal communication of their partners through the supernatural world of gadgets. It is emphasized that the factors of fabrication and inheritance for inter-personal interaction, close relationships, and psychological health will require careful investigation. Based on the results of empirical studies, more than 75% of participants in pre-adolescence and youth indicated the presence of boredom when dating with peers. About 40% of young people show a tolerant attitude before production, and 61% show an intolerant attitude. 54.7% of respondents experienced conflict situations through phubbing. Analyzing the results of scientific- theoretical and practical studies, it becomes clear that this form of stress has both social and psychological negative influences, negatively influencing the psycho-emotional system, volitional and mnemonic processes of individuality. Constantly being overwhelmed and addicted to a smartphone has a negative impact on social interaction in real life, and can lead to the development of techno-stress, anxiety, depression, negatively affects the depth and quality of sleep, and reduces academic performance and professional productivity. All this will require new empirical research to formulate a clear etiology of this situation. In the work, the authors consider different approaches to the investigation of this phenomenon, highlighting the richness of this nosoform. To form possible markers of bathing and inducing psychoeducational, psychoprophylactic and psychocorrective programs for the younger generation. Key words: addictions, cyberaddictions, phubbing, nomophobia, cyberspace, digital technologies, Internet, smartphone- dependency, inter-social communication, technophobіа.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18806
Інші ідентифікатори: УДК: 159.96; 159.97; 616-02; 616-092;053.6:621.39-042.72045
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
146-152.pdf299,07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.