Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18813
Назва: | Менторство як запорука ефективності праці в сфері вищої освіти |
Інші назви: | Mentoring as a key to work efficiency in the field of higher education |
Автори: | Петровська, О.М. Тарнавська, У.М. Petrovska, O. Tarnavska, U. |
Бібліографічний опис: | Петровська О. М. Менторство як запорука ефективності праці в сфері вищої освіти / О. М. Петровська, У. М. Тарнавська // Національні інтереси України. – 2024. – №4 (4). – С. 370-378. |
Дата публікації: | 2024 |
ORCID: | https://orcid.org/0000-0003-0730-6718 |
Ідентифікатор DOI: | https://doi.org/10.52058/3041-1793-2024-4(4)-370-378 |
Ключові слова: | система наставництва ментор інвестування в персонал адаптація в сфері вищої освіти мотиваційні фактори професійний розвиток система стимулювання навчання mentoring system mentor investment in personnel adaptation in the field of higher education motivational factors professional developmen incentive system training |
Короткий огляд (реферат): | Однією з найважливіших вимог до сучасної освіти є її відповідність стратегії підготовки конкурентоспроможних, професійно підготовлених фахівців, які мають попит на ринку праці та здатні адаптуватися до нових умов функціонування цифрової економіки. Ефективність реалізації цієї стратегії значною мірою залежить від співпадіння особистих та суспільно важливих цілей навчання з ціннісними орієнтаціями випускників бакалаврату, що дозволяють молоді здійснити професійне самовизначення, яке забезпечує їхню зацікавленість у професії та прагнення займатися нею.
Адаптація українського суспільства до нових геополітичних реалій проявляється, зокрема, у зміні світогляду, ціннісних орієнтацій та когнітивних практик молоді. У таких умовах особливо актуально вивчення ціннісних орієнтацій студентів магістратури, адже саме ці орієнтації визначають центральну позицію особистості, формують основи професійного становлення та кар’єрного зростання майбутніх керівників, впливають на спрямованість і зміст соціальної активності, загальний підхід до навколишнього світу та самого себе, надаючи сенс і напрям діяльності людини.
Менторство відіграє ключову роль в освітньому процесі, адже воно сприяє не лише поглибленню академічних знань, але й розвитку професійних навичок і особистісних якостей студентів. Завдяки підтримці та настановам ментора студенти отримують практичні поради, які виходять за межі стандартної навчальної програми, допомагаючи краще зрозуміти специфіку професії. Ментори діляться власним досвідом, що полегшує студентам адаптацію до професійного середовища, розвиває їхню здатність самостійно приймати рішення, ставити цілі та досягати їх, з урахуванням викликів і можливостей реальної роботи. Таким чином, менторство не тільки сприяє академічному зростанню, а й формує у студентів впевненість та професійну готовність до майбутньої кар’єри.
Також наставництво зміцнює впевненість у собі та сприяє розвитку критичного мислення, що є важливими аспектами підготовки конкурентоспроможних спеціалістів. Таким чином, менторство стає ключовим елементом у процесі підготовки майбутніх професіоналів, адаптованих до викликів сучасного ринку праці та умов цифрової економіки. One of the most important requirements for modern education is its compliance with the strategy of training competitive, professionally trained specialists who are in demand on the labor market and are able to adapt to the new conditions of functioning of the digital economy. The effectiveness of the implementation of this strategy largely depends on the coincidence of personal and socially important learning goals with the value orientations of undergraduate graduates, which allow young people to realize professional self-determination, which ensures their interest in the profession and the desire to engage in it. The adaptation of Ukrainian society to new geopolitical realities is manifested, in particular, in the change of worldview, value orientations and cognitive practices of young people. In such conditions, it is especially relevant to study the value orientations of master's students, because it is these orientations that determine the central position of the individual, form the basis of the professional development and career growth of future managers, influence the direction and content of social activity, the general approach to the surrounding world and oneself, providing meaning and direction of human activity. Mentoring plays a key role in the educational process, because it contributes not only to the deepening of academic knowledge, but also to the development of professional skills and personal qualities of students. Thanks to the support and guidance of a mentor, students receive practical advice that goes beyond the standard curriculum, helping to better understand the specifics of the profession. Mentors share their own experience, which facilitates students' adaptation to the professional environment, develops their ability to make independent decisions, set goals and achieve them, taking into account the challenges and opportunities of real work. Thus, mentoring not only promotes academic growth, but also builds students' confidence and professional readiness for their future careers. Mentoring also builds self-confidence and promotes the development of critical thinking, which are important aspects of training competitive professionals. Thus, mentoring becomes a key element in the process of training future professionals adapted to the challenges of the modern labor market and the conditions of the digital economy. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18813 http://perspectives.pp.ua/index.php/niu/article/view/16205 |
Інші ідентифікатори: | УДК 371.213.2:331.103 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра управління персоналом та економіки праці |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
370-378.pdf | 262,13 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.