Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19084
Назва: Психологiчнi чинники саморозвитку особистостi
Інші назви: Psychological factors of personal self-development
Автори: Граматик, В.Ф.
Бібліографічний опис: Граматик В. Ф. Психологiчнi чинники саморозвитку особистостi: квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня магiстра : спец. 053 "Психологiя" за освiтньою програмою "Практична психологiя" / Владислав Федорович Граматик ; наук. кер. Микита Iгорович Бабчук. – Одеса : ОНЕУ, 2024. – с. 76.
Дата публікації: 2024
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ключові слова: аморозвиток
товаристкість
самоактуалізація
фактори особистості
self-development
sociability
self-actualisation
personality factors
Короткий огляд (реферат): У психології та педагогіці існує багатогранне трактування розвитку особистості, що включає різноманітні підходи та погляди. Теоретичний та емпіричний аналіз чинників саморозвитку особистості підтверджує уявлення про саморозвиток як складний, багатогранний і змінний процес організації психологічної реальності людини. Якщо розглядати саморозвиток як безперервний процес особистісних змін, який може бути усвідомленим і контрольованим, то можна виділити дві основні позиції для вивчення цього феномена: 1) саморозвиток як адаптація до змінюваного світу, 2) саморозвиток як особистісне зростання. Перша позиція є необхідною умовою психологічного виживання, підтримки балансу в міжособистісних стосунках та збереження психологічного благополуччя. Друга, в свою чергу, є виразом надситуативної активності, творчого підходу та самореалізації особистості, що є умовою її психологічного здоров'я та життєздатності. В дипломній роботі досліджені за допомогою кореляційного аналізу взаємозв'язки між показниками саморозвитку, що дозволяє не тільки визначити характер цих зв'язків, але й оцінити характеристики відповідних заходів особистісного розвитку. Для дослідження було обрано вибірку з 86 осіб, поділених на дві групи. Перша група складалася з людей другого курсу навчання, а друга група включала осіб із четвертого курсу навчання. Для подальшого порівняння та виявлення відмінностей між рівнем особистісного розвитку та характеристиками особистості, що визначають його прояви, ми обрали осіб з високим рівнем загального індексу саморозвитку за допомогою методу "асів", а також осіб з низьким рівнем цього індексу. Аналіз профілю комунікабельності осіб з високим і низьким рівнем саморозвитку показав різницю в таких показниках, як стійкість до спілкування, потреба в спілкуванні, та експресивність в комунікації. Дослідження профілю факторів особистості за ОИБ Р. Кателі показує, що особи з високим рівнем саморозвитку, мають такі характеристики, як сміливість, радикалізм, прихильність, схильність до домінування, рішучість. У той час як представники групи з низьким рівнем саморозвитку демонструють такі риси, як цинізм, сила «Я», інтуїція, практичність, слабкість «Над–Я», схильність до слабкості. Аналіз профілю самопрезентації осіб з високим та низьким рівнем саморозвитку вказує на те, що індивіди з високим саморозвитком проявляють гнучкість в поведінці, вміння ефективно керувати часом, визнання людської природи, підтримку, інтерес до пізнавальних потреб. Натомість особи з низьким рівнем саморозвитку часто демонструють спонтанність, прийняття людської природи та чутливість. Емпіричне дослідження показало, що вираженість цієї багатокомпонентної характеристики формує загальний портрет особистості із властивостями особистості, що є чинником саморозвитку. Крім того, отримані психологічні портрети співпадають з загальними характеристиками осіб з різним рівнем саморозвитку і здебільшого відповідають результатам інших досліджень, що стосуються саморозвитку особистості.
Psychology and pedagogy have a rich interpretation of the development of specialness, which includes different approaches and views. Theoretical and empirical analysis of officials of self-development of particularity confirms the statements about self-development as a complex, rich and changing process of organizing the psychological reality of a person. If we consider self-development as a continuous process of special changes that can be informed and controlled, then we can see two main positions for the development of this phenomenon: 1) self-development as adaptation to changed world, 2) self-development as a special growth. The first position is a necessary one for psychological living, promoting balance in interpersonal relations and preserving psychological well-being. The other, in turn, is in the form of supra-situational activity, creative approach and self-realization of specialness, which is mental, psychological health and living standards. In the thesis work, additional correlation analysis of the relationship between indicators of self-development is carried out, which allows not only to determine the nature of these connections, but also to evaluate the characteristics of various inputs special development. For further investigation, a sample of 86 individuals was selected, divided into two groups. The first group consisted of people from a different course of study, and the other group included people from the fourth year of study. For further equalization and identification of the differences between the level of special development and the characteristics of the specialness that signify its manifestation, we have selected self-development from a high level of the galal index using the additional “asiv” method, and also those with a low level of this index. Analysis of the profile of communication skills of individuals with high and low levels of self-development showed a difference in such indicators as resistance to adhesive, need for alkalization, and expressiveness in communications. Follow-up on the profile of specificity factors for OIB R. Kately shows that individuals with a high level of self-development have such characteristics as humility, radicalism, agility, a knack for dominance, and decisiveness. At that time, as representatives of the group with a low level of self-development, they demonstrate such traits as cynicism, the strength of the “I”, intuition, practicality, the weakness of the “Above-I”, and cunning to the point of weakness. Analysis of the profile of self-presentation of individuals with high and low levels of self-development indicates that individuals with high self-development show flexibility in behavior, instead of effectively being self-deprecating for an hour, recognition human nature, encouragement, interest to cognitive needs. Individuals with a low level of self-development often demonstrate spontaneity, acceptance of human nature and sensitivity. Empirical research has shown that the expression of this rich component characteristic forms a dark portrait of the individuality with the power of individuality, which is an official of self-development. In addition, the obtained psychological portraits coincide with the hidden characteristics of individuals with different levels of self-development and are more consistent with the results of other studies that support the self-development of individuals.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19084
Розташовується у зібраннях:Факультет економіки і управління підприємництвом*

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Диплом Граматик В. Ф..pdf1,03 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Рефорат Граматик В. Ф..pdf894,54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.