Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19392
Title: | Вплив виховання на розвиток тривожності в людей дорослого віку |
Other Titles: | The influence of upbringing on the development of anxiety in adults |
Authors: | Петрова, К.В. Пундєв, В.В. Petrova, K. Pundiev, V. |
Citation: | Петрова К. В. Вплив виховання на розвиток тривожності в людей дорослого віку / К. В. Петрова, В. В. Пундєв // Сучасні виклики економіки : збірник матеріалів V підсумкової науково-практичної студентської конференції ОНЕУ (Одеса, 17 квітня 2025 р.). – Одеса: ОНЕУ, 2025. – С. 97-98. |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Одеський національний економічний університет |
Keywords: | рівень тривожності стилі виховання зрілий вік дитячий вік стресостійкість anxiety level parenting styles adulthood childhood stress resistance |
Abstract: | В дитячому віці формуються основні психологічні механізми емоційної регуляції, самооцінки та стресостійкості, які визначають здатність людини адаптуватися до життєвих труднощів. Авторитарне виховання сприяє розвитку страху перед помилками, соціальної замкнутості та низької самооцінки Авторитетний стиль є найбільш оптимальним, оскільки поєднує вимогливість та емоційну підтримку, сприяючи розвитку впевненості, стресостійкості та саморегуляції; дозвільний стиль може призводити до низького рівня самоконтролю, імпульсивності та труднощів у прийнятті рішень, що також може бути пов’язане з підвищеною тривожністю; незаохочуюче виховання створює ризики розвитку емоційної нестабільності, соціальних труднощів та відчуття непотрібності, що сприяє виникненню тривожних розладів. Надмірна поступливість або відсутність особистих кордонів у батьків може впливати на формування у дитини залежності від зовнішньої оцінки, що також підвищує рівень тривожності у зрілому віці. In childhood, the basic psychological mechanisms of emotional regulation, self-esteem and stress resistance are formed, which determine a person's ability to adapt to life's difficulties. Authoritarian upbringing contributes to the development of fear of mistakes, social isolation and low self-esteem. The authoritative style is the most optimal, as it combines demandingness and emotional support, contributing to the development of confidence, stress resistance and self-regulation; a permissive style can lead to a low level of self-control, impulsivity and difficulties in making decisions, which can also be associated with increased anxiety; non-encouraging upbringing creates risks of developing emotional instability, social difficulties and a sense of uselessness, which contributes to the emergence of anxiety disorders. Excessive compliance or lack of personal boundaries in parents can affect the formation of a child's dependence on external evaluation, which also increases the level of anxiety in adulthood. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19392 |
Appears in Collections: | Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.