Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/362
Title: | Концепт CHARMER / ЧАРІВНА ЛЮДИНА в английской и украинской лингвокультурах |
Authors: | Саф’ян, Ю.О. Сафьян, Ю.О. Safyan, Y. |
Citation: | Сафьян Ю. О. Концепт CHARMER / ЧАРІВНА ЛЮДИНА в английской и украинской лингвокультурах / Ю. О. Сафьян // Наукa і освіта. - 2013. - № 1 (1). |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Одесса : ПНПУ имени К. Д. Ушинского |
Keywords: | концепт CHARMER/ЧАРІВНА ЛЮДИНА вербализация понятийный образный когнитивный лингвокультура CHARMER concept verbalization notional figurative cognitive linguistic culture концепт ЧАРІВНА ЛЮДИНА вербалізація понятійний образний когнітивний лінгвокультура |
Abstract: | Статья посвящена исследованию понятийных и образных особенностей концепта CHARMER/ЧАРІВНА ЛЮДИНА в английской и украинской лингвокультурах, его семантики и способам вербализации на основе словарных дефиниций, а также анализу сходств и различий когнитивных признаков данного концепта в двух лингвокультурах. Статтю присвячено дослідженню понятійних та образних особливостей концепту CHARMER/ЧАРІВНА ЛЮДИНА в англійській та українській лінгвокультурах, його семантики та засобам вербалізації у формі словникових дефініцій, а також аналізу спільних та відмінних когнітивних ознак цього концепту у двох лінгвокультурах. The article focuses on the study of the notional and figurative specifics of the CHARMER concept in the English and Ukrainian linguistic cultures, its semantics and means of verbalization based on dictionary definitions, as well as common and distinctive cognitive attributes of the CHARMER concept in both linguistic cultures. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/362 |
Appears in Collections: | Кафедра іноземних мов |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Сафьян Ю.О. КОНЦЕПТ CHARMER ЧАРІВНА ЛЮДИНА.pdf | 183,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.