У роботі розглянуто теоретичні аспекти функціонування спеціалізованих ресторанів; вивчено сутність спеціалізованого ресторану як різновиду закладів ресторанного господарства; виявлено особливості обслуговування споживачів у ресторанах різної спеціалізації; розглянуто світові та національні тенденції розвитку спеціалізованих ресторанів.
В аналітичній частині досліджено сучасний стан спеціалізованих ресторанів на прикладі ресторану «Di Mare»; вивчено специфіку його функціонування як ресторану з морепродуктами; виявлено комплекс послуг, надаваних цим рестораном; проаналізовано динаміку його виробничо-економічної діяльності на підставі вивчення теоретичних положень, первинної інформації та статистичних даних.
Внесені пропозиції, спрямовані на розвиток спеціалізованих закладів ресторанного господарства на підставі оцінки конкурентної позиції ресторану «Di Mare» та вивчення відгуків споживачів. Розроблено комплекс заходів щодо поліпшення обслуговування клієнтів рибного ресторану «Di Mare». Зроблено економічне обґрунтування окремих пропонованих заходів. Розрахована економічна ефективність діяльності спеціалізованого ресторану «Di Mare»з урахуванням впровадження рекомендованих заходів.
The paper considers the theoretical aspects of the operations of specialized restaurants; the essence of restaurant as a kind of restaurant establishments is studied; features of customer service in restaurants of different specialization are revealed; the world and national tendencies of development of specialized restaurants are considered.
The analytical part examines the current state of specialized restaurants on the example of the restaurant "Di Mare"; studied the specifics of its operation as a restaurant with seafood; the complex of services provided by this restaurant is revealed; the dynamics of its production and economic activity is analyzed on the basis of studying theoretical positions, primary information and statistical data.
The proposals aimed at the development of specialized restaurants are based on the assessment of the competitive position of the restaurant "Di Mare" and the study of consumer feedback. A set of measures has been developed to improve customer service at the Di Mare fish restaurant. The economic substantiation of separate offered actions is made. The economic efficiency of the specialized restaurant "Di Mare" is calculated taking into account the implementation of the recommended measures.