У роботі досліджено основи управління підприємствами ресторанного господарства, проналізовано методи, форми і якість надання послуг у закладах ресторанного господарства.
Охарактеризовано загальну діяльність і організаційну структуру ресторану «Кадор», досліджено надання послуг та вивчено задоволеність клієнтів якістю обслуговування у ресторані «Кадор».
Запропоновано загальні рекомендації по удосконаленню управління ресторану «Кадор», запропоновано удосконалення управління персоналом, як фактор оптимізації управління рестораном «Кадор».
The work explores the basics of restaurant management, analyzes the methods, forms and quality of service provision in restaurant establishments.
The general activity and organizational structure of the restaurant "Kador" were characterized, the provision of services was investigated and customer satisfaction with the quality of service in the restaurant "Kador" was studied.
General recommendations for improving the management of the "Kador" restaurant are proposed, and the improvement of personnel management is proposed as a factor for optimizing the management of the "Kador" restaurant.