У роботі розглядаються теоретичні основи, діагностика стану та особливості соціально-психологічного клімату в колективі взагалі та зокрема морських екіпажів.
Проаналізовано діяльність морської компанії та соціально-психологічний клімат в багатонаціональному екіпажі.
Запропоновано поліпшення соціально-психологічного клімату в багатонаціональному екіпажі: ввести обов’язкове тестування при підборі членів екіпажу (без вийнятку на велике чи мале судно) щодо особистісного психологічного стану претендента; механізми вдосконалення соціально-психологічного клімату в багатонаціональному екіпажі; алгоритм дій щодо поліпшення соціально-психологічного клімату в багатонаціональному екіпажі. Наведено Модель зменшення ризику виникнення аварійних ситуацій внаслідок «людського фактору» з ймовірним економічним ефектом.
The theoretical bases, diagnostics of a condition and features of social and psychological climate in collective in general and in particular sea crews are considered in the work.
The activity of the maritime company and the socio-psychological climate in the multinational crew are analyzed.
It is proposed to improve the socio-psychological climate in the multinational crew: to introduce mandatory testing in the selection of crew members (without exception for a large or small vessel) on the personal psychological state of the applicant; mechanisms for improving the socio-psychological climate in the multinational crew; algorithm of actions to improve the socio-psychological climate in a multinational crew. The Model of reducing the risk of accidents due to the "human factor" with a probable economic effect is presented.