Метою роботи є дослідження стратегії досягнення конкурентних переваг підприємства та визначення заходів щодо її реалізації; визначення алгоритму формування стратегії туристичних підприємств; розробка методичних підходів до вибору стратегії розвитку туристичних підприємств на ринку.
Об'єктом є туристичне агентство підприємство ТОВ «Амадеус».
Предметом є стратегічні чинники формування конкурентоспроможності підприємства.
Практична значущість одержаних результатів полягає у розробці стратегії конкурентоспроможності підприємства на основі диференціації послуг, можливості застосування отриманих результатів дослідження і розроблених рекомендацій; розроблені в ній методичні рекомендації щодо формування та вдосконалення стратегії можуть бути використані суб'єктами економічної діяльності
Елементи наукової новизни: на засадах портфельного аналізу визначено конкурентну стратегію диференціації конкурентних послуг ТОВ «Амадеус».
Структура дипломної роботи обумовлена її завданнями і складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури
The purpose of the work is to research the strategy of achieving competitive advantages of the enterprise and to determine measures for its implementation; definition of the strategy formation algorithm of tourist enterprises; development of methodical approaches to choosing a strategy for the development of tourist enterprises on the market.
The object is a travel agency of the company "Amadeus" LLC.
The subject is strategic factors of forming the competitiveness of the enterprise.
The practical significance of the obtained results lies in the development of the company's competitiveness strategy based on the differentiation of services, the possibility of applying the obtained research results and developed recommendations; the methodical recommendations for the formation and improvement of the strategy developed in it can be used by subjects of economic activity
Elements of scientific novelty: on the basis of portfolio analysis, a competitive strategy for differentiation of competitive services of LLC "Amadeus" was determined.
The structure of the thesis is determined by its tasks and consists of an introduction, three sections, conclusions, and a list of the literature used.