Особливість діяльності спеціаліста в умовах науково-технічного прогресу полягає в
подальшому прискоренні зміни професійних знань, умінь та навичок, здатності працівника
самостійно, швидко і якісно вдосконалювати свою кваліфікацію. Таким є соціальне
замовлення суспільства нинішній системі освіти. У зв’язку з цим змінюються завдання й
функції студента та викладача. Зникає поділ життя людини на період набуття знань (період
навчання) та наступний етап їх застосування. Освіта людини не встигатиме за новими
відкриттями й науковими теоріями, не відповідатиме вимогам часу, практики, якщо вона не
спиратиметься на активність і самостійність особистості та розвиток її творчого
потенціалу.
The peculiarity of the activity of a specialist in the conditions of scientific and technical progress is further acceleration of changes in professional knowledge, skills and abilities of the employee improve your qualifications independently, quickly and qualitatively. Such is the social order of society to the current education system. In this connection, the tasks and student and teacher functions. The division of a person's life into the period of acquiring knowledge disappears (period training) and the next stage of their application. Human education will not keep up with the new ones discoveries and scientific theories, will not meet the requirements of time, practice, if it is not
will be based on the activity and independence of the individual and the development of his creativity potential.