На конкурентному ринку надання ресторанних послуг успішність закладів не в останню чергу залежить від застосування інновацій, які сприяють їх популяризації, формуванню рейтингів, залученню й збереженню цільової аудиторії, встановленню постійних діючих стосунків з лояльними клієнтами. До того ж, в сучасних умовах воєнного стану, економічної та соціальної нестабільності, підвищується роль маркетингових комунікацій, які дають можливість відслідковувати зміни споживацьких переваг та розробляти відповідні стратегії діяльності закладів.
In the competitive market of restaurant services, the success of establishments depends not least on the use of innovations that contribute to their popularization, the formation of ratings, the attraction and preservation of the target audience, and the establishment of permanent working relationships with loyal customers. In addition, in modern conditions of martial law, economic and social instability, the role of marketing communications is increasing, which makes it possible to monitor changes in consumer preferences and develop appropriate strategies for the activities of institutions.