У роботі розглядаються сучасні тенденції вдосконалення маркетингової товарної
політики на прикладі підприємства поштового зв’язку АТ «Укрпошта».
Досліджено теоретичні аспекти формування маркетингової товарної політики, також
розглянуто основні чинники, що впливають на формування маркетингової товарної
політики. В роботі охарактеризовано етапи формування маркетингової політики та надано
характеристику основних функцій та складових маркетингової товарної політики.
Проаналізовано діяльність АТ «Укрпошта». Проаналізовано конкурентне середовище
організації та оцінено її конкурентні переваги, надано багатокутник
конкурентоспроможності.
Розроблено рекомендації вдосконалення маркетингової політики АТ «Укрпошта»,
розраховано витрати на вдосконалення маркетингової товарної політики та економічну
ефективність від запровадження пропозицій
The work examines the modern trends in improving the marketing commodity policy on
the example of the postal service enterprise JSC Ukrposhta.
The theoretical aspects of the formation of marketing commodity policy were studied, and
the main factors affecting the formation of the marketing commodity policy were also considered.
The stages of formation of the marketing policy are characterized and the main functions
and components of the marketing commodity policy are described.
The activities of JSC "Ukrposhta" and the competitive environment of the organization are
analyzed, its competitive advantages are evaluated, and a competitiveness polygon is presented.
Recommendations for improving the marketing policy of JSC "Ukrposhta" have been
developed, the costs of improving the marketing product policy and the economic efficiency of
the proposals have been calculated.