The article provides a comprehensive overview of the essence of sustainable
marketing as a key tool in shaping business strategy and enhancing competitiveness, focusing
on the principles of sustainable development and consumer expectations. The main objective
of the article is to explore the essence, principles, and directions of potential sustainable
marketing strategies aimed at meeting consumer expectations, increasing brand value, and
strengthening business competitiveness. The literature review indicates debates and divergences
in understanding and interpreting the essence of sustainable marketing, the application of
potential strategies for sustainable development, and insufficient research on resilient marketing
strategies that create value for businesses and consumers. The relevance of addressing the
stated problem lies in the fact that sustainable marketing, aligned with the goals of sustainable
development, should become a key instrument for providing conditions for competitive advantages
of modern enterprises, enhancing the corporate image, and increasing business profit by
creating value, improving relationships with customers and employees, and expanding
growth opportunities. The article’s analysis highlights the correlation between public perception
and its impact on brand value growth. It is emphasized that the value of the brand largely
depends on the active integration of social, environmental, and ethical aspects into the corporate
business strategy. Special attention is given to the direct impact of highlighting corporate
values and responsible activities on customer retention and loyalty. The article underscores
how effective communication regarding these aspects can influence public perception of the
brand and, consequently, its reputation and competitiveness in the market. The author
substantiates the concept of sustainable marketing and the directions for the application
of potential sustainable development marketing strategies, emphasizing the main barriers that
may hinder the successful integration of sustainable development principles (pricing, productivity
levels, and changes in consumer behavior). The research concludes that contemporary conditions
demand innovative approaches to development from enterprises, and the transition to sustainable
consumption and production requires a review of companies’ market strategies. Marketing
must be flexible and adaptive to changes in economic, environmental, and social contexts.
In the context of sustainable development and focusing on consumer expectations, companies
should consider innovation, collaboration, effective communication, and commitment as
key elements of sustainable development business strategies, contributing to the growth of
brand value and strengthening business competitiveness.
У статті узагальнено питання щодо сутності концепції сталого маркетингу
як основного інструменту у формуванні бізнес-стратегії та підвищенні конкурентоспро можності підприємств, зосереджуючись на принципах сталого розвитку та очікуваннях
споживачів. Основною метою статті є дослідження сутності, принципів та напрямів
застосування потенційних маркетингових стратегій сталого розвитку, що будуть
націлені на очікування споживачів, зростання вартості бренду та зміцнення
конкурентоспроможності бізнесу. Систематизація літературних джерел свідчить про
дискусійність і розбіжності у розумінні та трактуванні сутності сталого маркетингу,
напрямів застосування потенційних маркетингових стратегій сталого розвитку, не
достатню дослідженість стійких маркетингових стратегій які створюють цінність для
бізнесу та споживачів, готовність інтеграції концепції сталого розвитку у власну
стратегію конкурентоспроможності. Актуальність вирішення поставленої проблеми
полягає у тому, що сталий маркетинг, спрямований на цілі сталого розвитку, має стати
ключовим інструментом забезпечення передумов конкурентних переваг сучасних
підприємств, зміцнення іміджу та збільшення прибутку бізнесу шляхом створення
цінності, покращення відносин із клієнтами та працівниками та розширення можливостей
для зростання. Аналіз статті висвітлює взаємозв’язок між сприйняттям громадськістю
та впливом цього сприйняття на зростання цінності бренду. Зазначається, що цінність
бренду великою мірою залежить від активної інтеграції соціальних, екологічних та
етичних аспектів у корпоративну стратегію ведення бізнесу. Особлива увага приділяється
прямому впливу висвітлення корпоративних цінностей та відповідальної діяльності на
утримання та лояльність споживачів. У статті робиться акцент на тому, як ефективна
комунікація щодо цих аспектів може впливати на сприйняття бренду громадськістю та,
відповідно, на його репутацію та конкурентоспроможність на ринку. Автором
обґрунтовується концепція сталого маркетингу та напрями застосування потенційних
маркетингових стратегій сталого розвитку при цьому робиться наголос на основних
бар’єрах, які можуть стати перешкодою для успішної інтеграції принципів сталого
розвитку (ціноутворення, рівень продуктивності та зміна споживчої поведінки).
Дослідження зводиться до висновків, що сучасні умови вимагають від підприємств
інноваційного підходу до розвитку, перехід до сталого споживання й виробництва вимагає
перегляду ринкових стратегій компаній, маркетинг повинен бути гнучким та адаптивним
до змін в економічному, екологічному та соціальному контексті. В контексті сталого
розвитку та націленості на очікування споживачів, компанії повинні розглядати інновації,
співпрацю, ефективну комунікацію та відданість як ключові елементи бізнес-стратегій
сталого розвитку, що буде сприяти зростанню вартості бренду та зміцнення
конкурентоспроможності бізнесу.