Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17670
Назва: Sustainable marketing as a key competitive strategy for businesses
Інші назви: Сталий маркетинг як ключова конкурентна стратегія бізнесу
Автори: Kuzmak, O.
Кузьмак, О.І.
Бібліографічний опис: Kuzmak O. Sustainable marketing as a key competitive strategy for businesses / O. Kuzmak // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. – 2023. – № 3-4 (86-87). – С. 161-175.
Дата публікації: 2023
Видавництво: Одеський національний економічний університет
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1950-8416
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(86-87).2023.161-175
Ключові слова: sustainable marketing
sustainable development
strategy
business
competitiveness
image
brand
маркетинг
сталий маркетинг
сталий розвиток
стратегія
бізнес
конкурентоспроможність
імідж
бренд
Короткий огляд (реферат): The article provides a comprehensive overview of the essence of sustainable marketing as a key tool in shaping business strategy and enhancing competitiveness, focusing on the principles of sustainable development and consumer expectations. The main objective of the article is to explore the essence, principles, and directions of potential sustainable marketing strategies aimed at meeting consumer expectations, increasing brand value, and strengthening business competitiveness. The literature review indicates debates and divergences in understanding and interpreting the essence of sustainable marketing, the application of potential strategies for sustainable development, and insufficient research on resilient marketing strategies that create value for businesses and consumers. The relevance of addressing the stated problem lies in the fact that sustainable marketing, aligned with the goals of sustainable development, should become a key instrument for providing conditions for competitive advantages of modern enterprises, enhancing the corporate image, and increasing business profit by creating value, improving relationships with customers and employees, and expanding growth opportunities. The article’s analysis highlights the correlation between public perception and its impact on brand value growth. It is emphasized that the value of the brand largely depends on the active integration of social, environmental, and ethical aspects into the corporate business strategy. Special attention is given to the direct impact of highlighting corporate values and responsible activities on customer retention and loyalty. The article underscores how effective communication regarding these aspects can influence public perception of the brand and, consequently, its reputation and competitiveness in the market. The author substantiates the concept of sustainable marketing and the directions for the application of potential sustainable development marketing strategies, emphasizing the main barriers that may hinder the successful integration of sustainable development principles (pricing, productivity levels, and changes in consumer behavior). The research concludes that contemporary conditions demand innovative approaches to development from enterprises, and the transition to sustainable consumption and production requires a review of companies’ market strategies. Marketing must be flexible and adaptive to changes in economic, environmental, and social contexts. In the context of sustainable development and focusing on consumer expectations, companies should consider innovation, collaboration, effective communication, and commitment as key elements of sustainable development business strategies, contributing to the growth of brand value and strengthening business competitiveness.
У статті узагальнено питання щодо сутності концепції сталого маркетингу як основного інструменту у формуванні бізнес-стратегії та підвищенні конкурентоспро можності підприємств, зосереджуючись на принципах сталого розвитку та очікуваннях споживачів. Основною метою статті є дослідження сутності, принципів та напрямів застосування потенційних маркетингових стратегій сталого розвитку, що будуть націлені на очікування споживачів, зростання вартості бренду та зміцнення конкурентоспроможності бізнесу. Систематизація літературних джерел свідчить про дискусійність і розбіжності у розумінні та трактуванні сутності сталого маркетингу, напрямів застосування потенційних маркетингових стратегій сталого розвитку, не достатню дослідженість стійких маркетингових стратегій які створюють цінність для бізнесу та споживачів, готовність інтеграції концепції сталого розвитку у власну стратегію конкурентоспроможності. Актуальність вирішення поставленої проблеми полягає у тому, що сталий маркетинг, спрямований на цілі сталого розвитку, має стати ключовим інструментом забезпечення передумов конкурентних переваг сучасних підприємств, зміцнення іміджу та збільшення прибутку бізнесу шляхом створення цінності, покращення відносин із клієнтами та працівниками та розширення можливостей для зростання. Аналіз статті висвітлює взаємозв’язок між сприйняттям громадськістю та впливом цього сприйняття на зростання цінності бренду. Зазначається, що цінність бренду великою мірою залежить від активної інтеграції соціальних, екологічних та етичних аспектів у корпоративну стратегію ведення бізнесу. Особлива увага приділяється прямому впливу висвітлення корпоративних цінностей та відповідальної діяльності на утримання та лояльність споживачів. У статті робиться акцент на тому, як ефективна комунікація щодо цих аспектів може впливати на сприйняття бренду громадськістю та, відповідно, на його репутацію та конкурентоспроможність на ринку. Автором обґрунтовується концепція сталого маркетингу та напрями застосування потенційних маркетингових стратегій сталого розвитку при цьому робиться наголос на основних бар’єрах, які можуть стати перешкодою для успішної інтеграції принципів сталого розвитку (ціноутворення, рівень продуктивності та зміна споживчої поведінки). Дослідження зводиться до висновків, що сучасні умови вимагають від підприємств інноваційного підходу до розвитку, перехід до сталого споживання й виробництва вимагає перегляду ринкових стратегій компаній, маркетинг повинен бути гнучким та адаптивним до змін в економічному, екологічному та соціальному контексті. В контексті сталого розвитку та націленості на очікування споживачів, компанії повинні розглядати інновації, співпрацю, ефективну комунікацію та відданість як ключові елементи бізнес-стратегій сталого розвитку, що буде сприяти зростанню вартості бренду та зміцнення конкурентоспроможності бізнесу.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17670
Інші ідентифікатори: UDC 658:339.138
JEL classification: А130; F200; М210; M300; М310
Розташовується у зібраннях:Випуск 3-4, № 86-87

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
161-175.pdf733,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.