У роботі досліджено поняття та особливості якості готельних послуг, вивчено механізми управління якістю послуг у готелях, проаналізовано методи оцінки якості надання послуг на підприємствах готельного господарства.
Проаналізовано фінансово-господарську діяльність готельного комплексу «Bristol Hotel Odesa», оцінено якість послуг у готельному комплексі «Bristol Hotel Odesa», оцінено конкурентну позицію готелю «Bristol Hotel Odesa» для вивчення можливостей щодо підвищення якості надання послуг.
Надано пропозиції щодо удосконалення якості послуг у «Bristol Hotel Odesa», запропоновано шляхи підвищення якості послуг у готельному комплексі «Bristol Hotel Odesa».
The concept and features of the quality of hotel services were studied in the work, the mechanisms of managing the quality of services in hotels were studied, and the methods of assessing the quality of service provision at hotel enterprises were analyzed.
The financial and economic activity of the hotel complex "Bristol Hotel Odesa" was analyzed, the quality of services in the hotel complex "Bristol Hotel Odesa" was evaluated, the competitive position of the hotel "Bristol Hotel Odesa" was evaluated in order to study opportunities for improving the quality of services.
Proposals for improving the quality of services at "Bristol Hotel Odesa" were provided, ways to improve the quality of services at the "Bristol Hotel Odesa" hotel complex were suggested