Монографія «Кон’юнктурний супровід інноваційної продукції та послуг» написана за результатами виконання відповідної теми (реєстраційний № 0116U000751). У ній вирішено важливу науково-прикладну проблему щодо кон’юнктурного супроводу просування вітчизняних наукових розробок та продукції, зокрема досліджено теоретичні основи координації кон’юнктурного супроводу інноваційної продукції, сформовано інноваційну стратегію та механізми її реалізації, розроблено організаційно-економічне забезпечення створення регіональних центрів просування наукових розробок і промислової продукції на зовнішні та внутрішні ринки, та методичні рекомендації з кон’юнктурного супроводу координації наукових організацій з виробничими підприємствами.
"Event support of innovative products and services" is written on the results of the implementation of the relevant topic (registration number 0116U000751). It resolved an important scientific and applied problem in conjunctural support of the promotion of domestic scientific developments and products, in particular, the theoretical basis of coordination of conjunctural support of innovative products was analyzed, an innovative strategy and mechanisms of its implementation were formed, organizational and economic provision of creation of regional centers for promotion of scientific developments and industrial products on the external and internal markets, and methodical recommendations on conjunctural supervision of scientific coordination organizations with production enterprises.