Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10649
Title: Удосконалення рекламної діяльності підприємства ресторанного господарства
Other Titles: Improvement of the advertising activity of the restaurant industry enterprise
Authors: Зикіна, М.С.
Issue Date: 2019
Keywords: реклама
маркетинг
маркетингові стратегії
ринок
конкуренція
ресторанна справа
кафе
кафе-кондитерська
кондитерські вироби
продукт
споживачі
сайт
advertising
marketing
marketing strategies
market
competition
restaurant business
cafe
cafe-confectionery
confectionery
product
consumers
website
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти проблеми використання підприємствами ресторанного господарства реклами задля зростання кількості клієнтів і обсягів продажів. Розглядуються теоретико-методологічні основи рекламної діяльності підприємств ресторанного господарств та поняття рекламної діяльності як вид комунікацій, що здійснюються за допомогою різних технічних засобів і способів поширення комерційної та іншої інформації. Проаналізовано системи управління рекламною діяльністю кафе-кондитерської «GRAMMA’CAKE» та її особливостей. Проведено аналіз рівню завантаження кафе в залежності від пори року і доходи кафе від продажу продукції за 2018-2019 рр. Запропоновано шляхи підвищення ефективності використання можливостей Інтернету для просування послуг підприємства, наведено напрями оптимізації рекламного бюджету та рекламної стратегії підприємства. Запропоновано удосконалити власний сайт, створити нові акції та сезонні страви для приваблення більшої кількості
The work deals with the theoretical aspects of the problem of using the restaurants of the advertising industry to increase the number of customers and sales volumes. The theoretical and methodological bases of advertising activity of restaurants enterprises and the concept of advertising activity as a kind of communications, which are carried out with the help of various technical means and methods of distribution of commercial and other information, are considered. The systems of advertising activity of cafe-confectionery "GRAMMA'CAKE" and its features are analyzed. The analysis of the level of loading of the cafe, depending on the season is carried out. Also, the revenues of the cafe on the sale of Gramma'Cake products in 2018-2019. The ways of increasing the efficiency of using the possibilities of the Internet to promote the services of the enterprise are offered, directions of optimization of advertising budget and advertising strategy of the enterprise are given. We propose to improve our own site, create new promotions and seasonal dishes to attract more customers.
The theoretical aspects that reveal the essence and importance of business planning in a market economy, the classification of business plans and the stages of developing a business plan for an investment project are considered in this paper. The state of the restaurant economy in Ukraine is analyzed, the characteristics of the enterprise and its services are given, the marketing plan of the investment project of creation of cafes in Odessa is developed. The presented marketing research results allow an objective assessment of the current and future demand for services of the projected institution. The organizational plan identifies the need for personnel and requirements for it, and calculates the salary fund. Particular attention is paid to the resource and operational substantiation of the project, the expected income of the enterprise for the first year of diligence is calculated, the composition and the amount of capital and fixed costs are determined.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10649
Appears in Collections:Факультет міжнародної економіки*

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кваліфікаційна робота.pdf719,21 kBAdobe PDFView/Open
Зикіна М.С. Реферат.pdf321,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.