Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10827
Title: Реалізація конкурентної стратегії торговельного підприємства на засадах BSC
Other Titles: Implementation of trading company's competitive strategy on the basis of BSC
Authors: Бондаренко, Ю.Ю.
Issue Date: 2019
Keywords: конкурентна стратегія
метод п’яти конкурентних сил М. Портера
збалансована система показників
модель управління запасами з фіксованим обсягом замовлення
модель управління запасами з фіксованим періодом замовлення
competitive strategy
M. Porter's Five Competitive Methods
Balanced Scorecard
Fixed Order Inventory Management Model
073 менеджмент
кафедра менеджменту
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти формування та реалізації конкурентної стратегії підприємства, зокрема її визначення у різних наукових джерелах та класифікація конкурентних переваг, що можуть бути в її основі. Проаналізовано стан ринку послуг роздрібної торгівлі товарами повсякденного попиту України. Запропоновано порядок формування конкурентної стратегії ТОВ «Руш» та заходи з її реалізації.
The theoretical aspects of the formation and implementation of the enterprise's competitive strategy are considered. In particular its definition in various scientific sources and the classification of competitive advantages is analyzed. The state of Ukrainian market of retail trade in daily demand's goods is analyzed. The procedure for forming the competitive strategy of "Rush LTD" and the measures for its implementation are proposed.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10827
Appears in Collections:Центр заочної та вечірньої форм навчання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.