Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12294
Title: Інтернет-комунікації у сфері вищої освіти
Other Titles: Internet communications in the field of higher education
Authors: Жарська, І.О.
Zhars’ka, I.
Citation: Жарська І. О. Інтернет-комунікації у сфері вищої освіти / І. О. Жарська // Глобальні економічні тренди: нові можливості та загрози: матеріали міжнар. наук. конф. (Ле-Ман, 20 листопада 2020 року). – Ле-Ман (Франція), 2020. – С. 75-79.
Issue Date: 2020
Keywords: маркетингові комунікації
маркетинг освітніх послуг
маркетинг у соціальних медіа
заклад вищої освіти
цільова аудиторія
ринок освітніх послуг
marketing communications
educational services marketing
Social Media Marketing
institution of higher education
target audience
market of educational services
тези доповідей
Abstract: Розроблено концепцію формування системи маркетингових комунікацій закладів вищої освіти в мережі Інтернет у вигляді ланцюжка трьох взаємопов’язаних напрямів діяльності: реклама у соціальних мережах, детальна інформація про спеціальності та освітні програми на офіційному сайті ЗВО і публікації у соціальних мережах та Telegram-каналі ЗВО. Доведено, що сьогодні акаунт ЗВО у соціальних мережах має виконувати функцію універсального call-центру, який може консультувати абітурієнтів усіх категорій та їх батьків із будь-яких питань, пов’язаних як зі вступом, так і з майбутнім навчанням і специфікою спеціальностей у режимі 24х7. Проаналізовано основні показники ефективності instagram-аккаунтів ТОП-10 українських ЗВО за підсумками вступної кампанії 2020р.
The concept of formation of the marketing communication system of higher education institutions on the Internet in the form of a chain of three interrelated areas of activity was developed: advertising on social networks, detailed information on specialties and educational programs on the official site of institution of higher education and publications on social networks and Telegram-channel of university. It is proved that today university account on social networks should act as a universal call center, which can advise entrants of all ages and other categories and their parents on any issues related to both entry and future education and specialty of specialties in 24x7 mode. The activity of the internet-audience was analyzed in the Instagram social network community. For this purpose, we analyzed the Statistic Indicators of official Instagram-accaunts of TOP-10 University of Ukraine in 2020 and the engagement rate was calculated.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12294
Appears in Collections:Кафедра маркетингу та міжнародної логістики



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.