Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14270
Назва: Проблеми захисту прав споживачів в умовах євроінтеграційних процесів
Інші назви: Problems of consumer protection in the context of European integration processes
Автори: Траченко, Л.А.
Trachenko, L.
Бібліографічний опис: Траченко Л.А. Проблеми захисту прав споживачів в умовах євроінтеграційних процесів / Л.А. Траченко // Вісник Львівського торговельно-економічного університету: Економічні науки. – 2021. – № 6. – С. 48-52.
Дата публікації: 2022
Видавництво: Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: захист прав споживачів
євроінтеграція
Європейський Союз
гармонізація законодавства
нечесна підприємницька практика
consumer protection
European integration
European Union
harmonization of legislation
unfair business practices
Короткий огляд (реферат): У статті доведено, що інтеграція України в Європейський союз супроводжується низкою проблем, пов’язаних із впровадженням європейських стандартів для забезпечення ефективного захисту прав споживачів. Обґрунтовано, що недостатній рівень інформування громадян з боку державних інституцій щодо їхніх прав при взаємодії зі сферою торгівлі, послуг, робіт призводить до зростання кількості скарг. порушення прав споживачів. Доведено, що захист прав споживачів є засобом досягнення ключових економічних результатів суб’єктами господарювання, який потребує вирішення нагальних проблем у цій сфері, подальшого розвитку та вдосконалення. Розглянуто основні чинники, які впливають на рівень захисту прав споживачів в Україні. Акцентовано увагу на думках різних вчених щодо проблем, пов’язаних з гармонізацією українського законодавства щодо захисту прав споживачів з Директивами ЄС у цьому контексті. Обґрунтована доцільність класифікації прав споживачів на загальні та спеціальні як засобу для забезпечення ефективних євроінтеграційних процесів, удосконалення законодавства України щодо захисту прав споживачів. Наголошено на доцільності прийняття нової редакції Закону України «Про захист прав споживачів», що спрямована на запровадження в Україні європейських стандартів захисту прав споживачів, створення рівних умов для здійснення електронної торгівлі та чесної конкуренції. Виявлено невідповідність поняття «нечесна підприємницька практика» в українському законодавстві з поняттям «несправедлива комерційна практика» за Директивою № 2005/29/ЄС, що ускладнює гармонізацію вітчизняного законодавства з правовою системою Європейського Союзу. Запропоновано приведення переліку прикладів оманливих та агресивних практик, що регламентовані Законом України «Про захист прав споживачів» у відповідність до переліку, що міститься в Додатку 1 до Директиви № 2005/29/ЄС.
The article proves that Ukraine’s integration into the European Union is accompanied by a number of problems related to the implementation of European standards to ensure effective consumer protection. It is substantiated that the insufficient level of informing citizens by state institutions about their rights in cooperation with trade, services and works leads to an increase in the number of complaints. violation of consumer rights. It has been proven that consumer protection is a means of achieving key economic results by economic entities, which requires solving urgent problems in this area, further development and improvement. The main factors influencing the level of consumer protection in Ukraine are considered. Attention is focused on the opinions of various scholars on the issues related to the harmonization of Ukrainian legislation on consumer protection with EU Directives in this context. The expediency of classification of consumer rights into general and special as a means to ensure effective European integration processes, improvement of Ukrainian legislation on consumer protection is substantiated. Emphasis was placed on the expediency of adopting a new version of the Law of Ukraine "On Consumer Protection", aimed at introducing European standards of consumer protection in Ukraine, creating a level playing field for e-commerce and fair competition. The inconsistency of the concept of "unfair business practices" in Ukrainian legislation with the concept of "unfair commercial practices" under Directive 2005/29 / EU, which complicates the harmonization of domestic legislation with the legal system of the European Union. It is proposed to bring the list of examples of deceptive and aggressive practices regulated by the Law of Ukraine "On Consumer Protection" in line with the list contained in Annex 1 to Directive № 2005/29 / EU.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14270
Інші ідентифікатори: УДК 347.451.031
Розташовується у зібраннях:Кафедра економіки, права та управління бізнесом

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Траченко Л.А._Вісник ЛТЕУ_стаття.pdf851,1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.