Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14404
Title: Досвід сприяння розвитку глемпінгів як бізнес-ідеї
Other Titles: Experience in promoting glamping as a business idea
Authors: Галасюк, С.С.
Galasyuk, S.
Citation: Галасюк С.С. Досвід сприяння розвитку глемпінгів як бізнес-ідеї / С.С. Галасюк // Theoretical and practical foundations of science: XIV International Scientific and Practical Conference ( Rome, 20-21 December, 2021). – Rome, 2021. –Р. 292-297.
Issue Date: 2021
Keywords: глемпінг
Американська асоціація глемпінгів
Британська асоціація глемпінгів
бізнес-ідея
glemping
American Glemping Associatio
British Glemping Association
business idea
Abstract: Стаття присвячена вивченню досвіду з організації глемпінгів як нового виду бізнесу у сфері туризму. Розглянуто основні показники, що свідчать про зацікавленість у розвитку глемпінгів. Проведено порівняння Американської та Британської асоціацій глемпінгів за певними параметрами. Вивчено досвід організації глемпінгів та обладнання для них на території України. Зроблено висновок про стрімке поширення глемпінгів по різних країнах світу та здобуття популярності серед туристів
The article is devoted to the study of the experience of organizing glamping as a new type of business in the field of tourism. The main indicators of interest in the development of glamping are considered. A comparison of the American and British glamping associations on certain parameters. The experience of organizing glampings and equipment for them on the territory of Ukraine has been studied. It is concluded that the rapid spread of glamping around the world and gaining popularity among tourists.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14404
Appears in Collections:Кафедра туристичного та готельно-ресторанного бізнесу



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.