Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14836
Назва: Систематизація елементів зовнішнього середовища закладів вищої освіти
Інші назви: Systematization of external environment elements of higher education institutions
Автори: Ломоносова, О.Е.
Lomonosova, O.
Бібліографічний опис: Ломоносова О. Е. Систематизація елементів зовнішнього середовища закладів вищої освіти / О. Е. Ломоносова // Вісник соціально-економічних досліджень. ––– 2021. – № 3-4 (78-79). – С. 30-53.
Дата публікації: 2021
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(78-79).2021.30-53
Ключові слова: заклади вищої освіти
зовнішнє середовище організацій
зовнішнє середовище закладу вищої освіти
мікросередовище
макросередовище
мезосередовище
мегасередовище
систематизація
специфікація
higher education institutions
external environment of organizations
external environment of higher education institution
microenvironment
macroenvironment
mesoenvironment
megaenvironment
systematization
specification
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено існуючі науково-методологічні підходи до структурування факторів зовнішнього середовища організацій, у тому числі закладів вищої освіти. На основі системно-структурного аналізу й узагальнення запропонованих у науковій літературі підходів до формування систем елементів зовнішнього середовища створено чотири специфікації для кожного з виділених рівнів (мікро-, макро-, мезо- і мегасередовища). Усі вони розроблені стосовно закладів вищої освіти. До кожної із специфікацій включено максимально можливу сукупність упорядкованих елементів, які на рівні мікросередовища представлені суб’єктами, об’єднаними в однорідні групи, а на усіх інших рівнях – факторами. На кожному рівні зовнішнього середовища фактори розподілені між сімома сферами (нормативно-правова, економічна, демографічна, науково-технічна, політична, соціокультурна, природно-екологічна). Обґрунтовано необхідність виділення в окрему сферу нормативно-правових та демографічних факторів, що пов’язано з їх великим впливом на заклади вищої освіти. Уточнено склад та запропоновано групування науково-технічних факторів. Сформовані специфікації розглядаються як референтні, які виконують роль базової (еталонної) системи для практичної роботи з визначення основних елементів. Із них кожний заклад вищої освіти відповідно до розв’язуваних завдань та особливостей свого функціонування і стану може обрати необхідні для себе елементи. При цьому елементи зовнішнього середовища на будь-якому рівні можуть бути деталізовані, інтегровані та перегруповані. На усіх рівнях зовнішнього середовища в рамках кожної сфери фактори розташовано за єдиним принципом, внаслідок чого усі специфікації в кожній сфері містять ідентичні фактори.
The current scientific and methodological approaches to structuring the factors of the external environment of organizations, including higher education institutions, are examined in the given article. There have been created four specifications for each of the selected levels (micro-, macro-, meso- and mega-environment), utilizing the system-structural analysis and generalization of the approaches proposed in the scientific literature to the external environment elements system formation. All of them are designed for higher education institutions. Each of the specifications includes the maximum possible set of ordered elements, which at the microenvironment level are represented by entities combined into homogeneous groups, and at all other levels are represented by factors. Factors are distributed at each environment level between seven areas (regulatory, economic, demographic, scientific and technical, political, socio-cultural, and environmental). The need to separate normative-legal and demographic factors because they influence higher education institutions has been substantiated. The composition of scientific and technical factors is specified and their grouping is proposed. The specifications are considered as reference, which, acting as a basic (benchmark) system for practical work to determine the basic elements from which each higher education institution can select the necessary elements according to their tasks and functional features. The elements of the external environment at any level can be detailed, integrated and regrouped. At all levels of the environment within each area, the factors are arranged according to a single principle, as a result of which all specifications in each area contain identical factors
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14836
Інші ідентифікатори: УДК 338:005.7:378.1
JEL classification: C490; I200; M310
Розташовується у зібраннях:Випуск 3-4, № 78-79

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
+ 30-53.pdf757,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.