Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14857
Назва: Забезпечення реалізації конкурентних стратегій оператора телекомунікацій
Інші назви: Securing the implementation of competitive strategies of a telecommunication operator
Автори: Галан, Л.В.
Halan, L.
Бібліографічний опис: Галан Л.В. Забезпечення реалізації конкурентних стратегій оператора телекомунікацій / Л.В. Галан // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – Одеса : ОНЕУ, 2022. – № 1 - 2 (290 - 291). – С. 88 – 94.
Дата публікації: 2022
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ідентифікатор DOI: DOI: 10.32680/2409-9260-2022-1-2-290-291-88-94
Ключові слова: стратегія
оператор
сфера телекомунікацій
конкурентні стратегії
конкуренція
діяльність
реалізація
перспективи
strategy
operator
telecommunications
competitive strategies
competition
activities
implementation
prospects
Короткий огляд (реферат): В статті розглянуті теоретичні аспекти щодо використання конкуретних стратегій оператора телекомунікацій та виділено конкурентні стратегії для забезпечення їх реалізації в діяльності оператора телекомунікацій України. Використовувалась методика системного аналізу, з питань визначення основних понять конкурентних стратегій, а також характеристика діяльності оператора телекомунікацій. В статті виділені переваги та недоліки конкурентних стратегій підприємства. Також для того, щоб побачити вплив тих чи інших факторів на соціально-економічний розвиток оператора зв’язку в сучасних умовах, було сформовано SWOT – аналіз діяльності оператора лідера України, а саме, компаній «ПрАТ Київстар». Результатом є забезпечення успішної реалізації обраних конкурентних стратегій в діяльності оператора телекомунікацій, які формують конкурентні позиції на ринку та подальший розвиток оператора мобільного зв’язку. Практичне використання виділених конкурентних стратегій в діяльності оператора телекомунікацій забезпечить гідні конкурентні позиції на ринку та подальшу позитивну перспективу в діяльності оператора мобільного зв’язку ПрАТ Київстар.
The article considers the theoretical aspects of the use of competitive strategies of the telecommunications operator and identifies competitive strategies to ensure their implementation in the activities of the telecommunications operator of Ukraine. The method of system analysis was used to determine the basic concepts of competitive strategies, as well as the characteristics of the telecommunications operator. The article highlights the advantages and disadvantages of competitive strategies of the enterprise. Also, in order to see the impact of certain factors on the socio-economic development of the telecommunications operator in modern conditions, a SWOT was formed - an analysis of the operator of the leader of Ukraine, namely, "Kyivstar". The result is the successful implementation of selected competitive strategies in the activities of the telecommunications operator, which form a competitive position in the market and the further development of the mobile operator. The practical use of selected competitive strategies in the activities of the telecommunications operator will ensure a decent competitive position in the market and further positive prospects in the activities of the mobile operator Kyivstar. It should be noted that the integrated use of competitive strategies will have a positive impact on the priorities of telecommunications: improving the quality of telecommunications services, implementation of services (5G) through efficient use of spectrum in active and promising radio bands, competition in the telecommunications market and consumer rights. The competitive strategies highlighted in the article will help the operator of Kyivstar PJSC to move from the market position it has to the desired one. This is done by adapting to external forces: competition, market changes, technology development, as well as by identifying and bringing the company's resources in line with the opportunities that will open up to the telecommunications operator. The correct choice of competitive strategies will ensure the further development of the mobile operator Kyivstar, will have a positive impact on the stable development of its activities, as well as increase the competitiveness of the operator in the telecommunications market of Ukraine.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14857
Інші ідентифікатори: JEL Classification: L100, L120, D400, D410
Розташовується у зібраннях:№ 1-2 (290-291)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
88-94.pdf607,89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.