Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14868
Title: | Дослідження процесів управління етичною політикою на прикладі українських університетів |
Other Titles: | Исследование процессов управления этической политикой на примере украинских университетов |
Authors: | Ревтюк, Є.А. Revtiuk, Ye. |
Citation: | Ревтюк, Є. А. Дослідження процесів управління етичною політикою на прикладі українських університетів / Є. А. Ревтюк // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2021. – № 2 (77). – С. 82-96. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Одеський національний економічний університет |
DOI: | https://doi.org/10.33987/vsed.2(77).2021.82-96 |
Keywords: | бізнес етика університет управління у вищій освіті інструменти управління етика в управлінні етичний кодекс business ethics university management in higher education management tools ethics in management code of ethics |
Abstract: | У статті розглянуто процеси розробки та імплементації етичної політики
у закладах вищої освіти на прикладі українських університетів. Метою дослідження є
оцінка ефективності управлінських процесів запровадження етичної політики у
вітчизняних університетах. Об’єктом дослідження обрано двадцять найбільш
рейтингових університетів України у 2021 році за версією консолідованого рейтингу
закладів вищої освіти України. У запропонованому дослідженні використано метод
контент-аналізу для аналізу нормативних документів у сфері етичної політики обраних
університетів. Аналіз сфокусовано на запропонованих основних критеріях, які
характеризують ефективність запровадження етичної політики, а саме: наявності
затверджених етичних програм; посадових осіб, відповідальних за запровадження
програм; етичних тренінгів; системи зворотнього зв’язку; розроблених мотиваційних
механізмів; процедур етичного аудиту; процедур перегляду етичних програм. У результаті
дослідження було ідентифіковано низку проблем, пов’язаних із запровадженням етичної
політики, характерних для аналізованих університетів, а саме: формальний характер
етичних програм, відсутність відповідальних осіб за запровадження політики (етичних
офіцерів), спрямованість етичних тренінгів виключно на підвищення академічної
доброчесності, відсутність ефективних систем зворотного зв’язку, відмова від
використання систем мотивації працівників до дотримання етичних стандартів,
відсутність етичного аудиту, відсутність процедур перевірки етичних норм нових
працівників. Запропоновано елементи управління етичною політикою, що дозволять її
ефективне запровадження у вітчизняних університетах. Дослідження має допомогти
університетському управлінському корпусу більш ефективно використовувати етику як
інструмент управління. The article considers the processes of development and implementation of ethical policy in higher education institutions on the examples of Ukrainian universities. The aim of the study is effectiveness assessing of management processes for ethical policy implementation in domestic universities. The object of the research is the twenty top-rated universities in Ukraine, according to the 2021 Consolidated Rating of Higher Education Institutions. In the proposed study, the method of content analysis was used for analysis of regulatory documents in the field of ethical policy of selected universities. The analysis focuses on the proposed basic criteria that characterize the effectiveness of the ethical policy implementation, namely, on availability: approved ethical programs; an officials responsible for implementing programs; ethical training; feedback systems; developed motivational mechanisms; ethical audit procedures; procedures for reviewing ethical programs. As a result of the study, problems are identified related to the implementation of ethical policies that are specific to the universities in question, namely: the formalistic nature of ethical programs, the lack of responsible persons for the policies implementation (ethical officers), the focus of ethical trainings solely on improving academic integrity, the lack of effective feedback systems, refusal to use employee motivation systems to comply with ethical standards, the lack of ethical audit, the lack of procedures for verifying the ethical standards of new employees. The elements of ethical policy management, which will allow its effective implementation in domestic universities, are proposed. The study should help the university management corps to use ethics more effectively as a management tool. JEL classification: I230; M140 |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14868 |
Other Identifiers: | УДК 005.4+177+378 |
Appears in Collections: | Випуск 2, № 77 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
+ 82-96.pdf | 534,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.